Detalhes do Documento

Do predators always win? Starfish versus limpets. A hands-on activity examining...

Autor(es): Faria, Cláudia cv logo 1 ; Boaventura, Diana cv logo 2 ; Galvão, Cecília cv logo 3 ; Chagas, Isabel cv logo 4

Data: 2011

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10451/4620

Origem: Repositório da Universidade de Lisboa

Assunto(s): Didáctica das ciências; Experimentação científica


Descrição
In this article we propose a hands-on experimental activity about predator–prey interactions that can be performed both in a research laboratory and in the classroom. The activity, which engages students in a real scientific experiment, can be explored not only to improve students’ understanding about the diversity of anti-predator behaviours but also to promote their understanding about the various stages of experimental scientific procedures, such as the definition of a research problem, the statement of testable hypotheses, designing the experiments and drawing conclusions based on the evidence.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia