Encontrados 6 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

A Science Teacher Education Course in a Science Centre: A Successful Strategy t...

Faria, Cláudia; Chagas, Isabel; Machado, Adelina; Sousa, João

The main objective of this study was to understand the impacts of a science teacher training course, designed and implemented in a science centre, in teachers’ exploitation of the opportunities inherent to science centres learning contexts, through the evaluation of its impact. Data were collected through direct observation of the tutorial sessions and the school-visits organized and implemented by seven te...


School-visit to a science centre: student interaction with exhibits and the rel...

Faria, Cláudia; Chagas, Isabel

This study is centred on the behaviour of students and teachers during a school-visit to a Science Centre, with the purpose to answer to the following research questions: How do the students interact with the exhibits? With whom students interact during the visit? How do the teachers behave during the visit? The study was conducted in two science exhibitions, a permanent one and a temporary one. A total of...


Do predators always win? Starfish versus limpets. A hands-on activity examining...

Faria, Cláudia; Boaventura, Diana; Galvão, Cecília; Chagas, Isabel

In this article we propose a hands-on experimental activity about predator–prey interactions that can be performed both in a research laboratory and in the classroom. The activity, which engages students in a real scientific experiment, can be explored not only to improve students’ understanding about the diversity of anti-predator behaviours but also to promote their understanding about the various stages of e...


D. Carlos de Bragança, a pioneer of experimental marine oceanography: filling t...

Faria, Cláudia; Pereira, Gonçalo; Chagas, Isabel

The activities presented in this paper are part of a wider project that investigates the effects of infusing the history of science in science teaching, toward students’ learning and attitude. Focused on the work of D. Carlos de Braganc¸a, King of Portugal from 1889 to 1908, and a pioneer oceanographer, the activities are addressed at the secondary Biology curriculum (grade 10, ages 15, 16). The proposed activi...


D. Carlos de Bragança, um Rei que se tornou pioneiro da Oceanografia em Portuga...

Faria, Cláudia; Chagas, Isabel; Pereira, Gonçalo

O caso histórico de D Carlos de Bragança, Rei de Portugal de 1889 a 1908, um Oceanógrafo pioneiro, serve como ponto de partida para a exploração, tanto em contextos formais (ex. sala de aula) como não formais (ex. museu) de temas relacionados com a classificação biológica, métodos de colheita de espécimes e ilustração biológica (desenho por observação). As actividades propostas centram-se no trabalho do Rei D C...


Descrição detalhada das actividades efectuadas no decurso do projecto IPEC

Marques, Luís Manuel Ferreira; Loureiro, Maria João Miranda Nazaré; Praia, João Felix; Lopes, Carla Alexandra Morim Vale; Marques, Margarida Morais

A presente secção é constituída por seis partes e visa descrever detalhadamente as actividades efectuadas no decurso do projecto IPEC. Após uma breve alusão aos pressupostos, problema, questões de investigação e objectivos do projecto, apresenta-se uma reflexão sobre o seu desenho metodológico. Na terceira secção, sintetiza-se o desenvolvimento do projecto e os seus resultados. Na quarta, analisam-se as consequ...


6 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data





Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia