Encontrados 26 documentos, a visualizar página 1 de 3

Ordenado por Data

Mais ecografia transfontanelar, menos radiação!

Santos, Vera; Faria, Cláudia; Mendes da Graça, André; Moniz, Carlos

Apresentamos imagens referentes a um recém-nascido (RN) de quatro dias de vida com hematoma epidural (HE) na sequência de traumatismo craniano, por queda da cama da mãe na maternidade. Teve choro imediato, sem perda de conhecimento ou vómitos e sem alterações ao exame objectivo. A tomografia computorizada (TC) crânio-encefálica mostrou um HE com 37,1 x 6,7 mm (Figura 1). Foi observado pelo neurocirurgião e prog...

Data: 2014   |   Origem: Acta Pediátrica Portuguesa

Using genomics for drug discovery in medulloblastoma

Faria, Cláudia Maria Coelho de, 1978-

Tese de doutoramento, Medicina (Neurocirurgia), Universidade de Lisboa, Faculdade de Medicina, 2014 ; Medulloblastoma is the most common malignant brain tumor in childhood. The standard of care to treat patients with medulloblastoma includes surgical resection, craniospinal irradiaton (in children older than 3 years of age) and high dose chemotherapy. Overall survival rates for patients submitted to convention...


Wiki as a Tool for Engaging Students with a Science Problem Solving Activity

Freire, Sofia; Faria, Cláudia; Baptista, Mónica; Freire, Ana; Galvão, Cecília

This study aims at knowing how students experience wikis while they are involved in a problem solving science activity. The study took place in a physics and chemistry 8th grade class (13 years old), where teacher implemented a problem solving activity about acid-base reactions, using a wiki. Participants were 20 students, of which 12 were female students. The activity involved six different working groups....


Análise do equilíbrio postural de indivíduos diabéticos por meio de baropodomet...

Nozabieli, Andréa Jeanne Lourenço; Martinelli, Alessandra Rezende; Mantovani, Alessandra Madia; Sgobbi de Faria, Claudia Regina

Objetivo deste estudo foi analisar o equilíbrio postural de indivíduos neuropatas diabéticos, por meio de baropodometria, relacionando com prejuízos no sistema sensoriomotor. Vinte e oito pessoas saudáveis e 25 com diagnóstico de neuropatia diabética foram submetidas à avaliação estática (mensuração do deslocamento do centro de pressão corporal) e dinâmica (análise temporal da fase de apoio do ciclo da marcha)....

Data: 2012   |   Origem: Revista Motricidade

A Science Teacher Education Course in a Science Centre: A Successful Strategy t...

Faria, Cláudia; Chagas, Isabel; Machado, Adelina; Sousa, João

The main objective of this study was to understand the impacts of a science teacher training course, designed and implemented in a science centre, in teachers’ exploitation of the opportunities inherent to science centres learning contexts, through the evaluation of its impact. Data were collected through direct observation of the tutorial sessions and the school-visits organized and implemented by seven te...


Students at risk of dropping out: How to promote their engagement with school s...

Faria, Cláudia; Freire, Sofia; Galvão, Cecília; Reis, Pedro; Baptista, Mónica

The goal of this study was to understand which factors, related to school science, can interfere with engagement of students-at-risk-of-dropping-out with school science and to know what kind of activities and teaching strategies are adequate to these students. This case-study involved a chemistry-teacher and ten male students. Data was based on teacher’s interview, teacher's and students' notes regarding activi...


School-visit to a science centre: student interaction with exhibits and the rel...

Faria, Cláudia; Chagas, Isabel

This study is centred on the behaviour of students and teachers during a school-visit to a Science Centre, with the purpose to answer to the following research questions: How do the students interact with the exhibits? With whom students interact during the visit? How do the teachers behave during the visit? The study was conducted in two science exhibitions, a permanent one and a temporary one. A total of...


Avaliação da prática clínica do registo de factores de risco cardiovascular no ...

Faria, Cláudia Bela Velosa

Introdução: O registo de todos os eventos clínicos, morbilidades e co morbilidades quer durante o internamento, quer em ambulatório permite uma melhor prevenção e tratamento das doenças crónicas. A presença de informação válida nos registos médicos e de enfermagem sobre os factores de risco cardiovascular e de doença crónica é importante para a redução do enorme impacto e custos socioeconómicos actualmente asso...

Data: 2012   |   Origem: Ubi Thesis - Conhecimento Online

Hormônio de crescimento e hipersensibilidade por imunocomplexo (Tipo III): uma ...

Forte,Wilma Carvalho Neves; Kochi,Cristiane; Faria,Claudia Dutra Costantin; Calliari,Luis Eduardo Procópio; Monte,Osmar; Longui,Carlos Alberto

As reações alérgicas ao GH são raras e usualmente representadas por reações de hipersensibilidade tipo I (IgE mediadas), passíveis de tratamento por dessensibilização. Neste relato de caso, descrevemos a presença de reação alérgica ao GH mediada por imunocomplexo (hipersensibilidade tipo III). Nesta situação, a tentativa de dessensibilização pode perpetuar a formação de imunocomplexo, cujo depósito pode determi...

Data: 2011   |   Origem: OASIS br

Do predators always win? Starfish versus limpets. A hands-on activity examining...

Faria, Cláudia; Boaventura, Diana; Galvão, Cecília; Chagas, Isabel

In this article we propose a hands-on experimental activity about predator–prey interactions that can be performed both in a research laboratory and in the classroom. The activity, which engages students in a real scientific experiment, can be explored not only to improve students’ understanding about the diversity of anti-predator behaviours but also to promote their understanding about the various stages of e...


26 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento





Recurso







Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia