Document details

Geometry learning: The role of tasks, working models, and dynamic geometry soft...

Author(s): Candeias, Nuno cv logo 1 ; Ponte, João Pedro da cv logo 2

Date: 2008

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10451/4206

Origin: Repositório da Universidade de Lisboa

Subject(s): Geometry learning; Dynamic geometry software; Investigations; Problem solving


Description
We present several learning experiences that illustrate how three aspects of the geometric competence, constructing and analyzing properties of figures, identifying patterns and investigating and geometric problem solving, were developed by pupils that participated in the implementation of an innovative geometry teaching unit in grade 8. The topics addressed were dealing with properties of two dimensional figures, Pythagoras theorem, loci, translations and similarity of triangles. The development of the geometric competence was clearly supported by the dynamic geometry environment but unfolded in different ways, depending on the way how pupils reacted to the different types of tasks. Apresentamos várias experiências de aprendizagem que ilustram como três aspectos da competência geométrica, construir e analisar propriedades de figuras, identificar regularidades e investigar e resolver foram desenvolvidos por alunos que participaram de uma experiência de ensino inovadora no campo da Geometria no 8.º ano de escolaridade. Os temas tratados incluem o trabalho com figuras bidimensionais, teorema de Pitágoras, lugares geométricos, translações e semelhança de triângulos. O desenvolvimento da competência geométrica foi claramente apoiado pelo ambiente de geometria dinâmica mas processou-se de formas diferentes, em resultado do modo como os alunos reagiram aos diferentes tipos de tarefa.
Document Type Part of book or chapter of book
Language English
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Related documents



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento EU