Document details

Avaliação de critérios de escolha alimentar

Author(s): Cardoso, Paulo Ribeiro cv logo 1 ; Vale, Sandra Patrícia do cv logo 2

Date: 2010

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10284/2996

Origin: Repositório Institucional - Universidade Fernando Pessoa

Subject(s): Produtos alimentares; Food Choice Questionnaire; Consumidores; Food products; Consumers


Description
Este estudo analisa os critérios de escolha de produtos alimentares, mais concretamente de iogurtes, junto dos jovens adultos portugueses. Foi utilizado o Food Choice Questionnaire – uma escala multidimensional que permite avaliar a importância de diferentes factores na escolha de alimentos. Verificou-se que os critérios mais valorizados na compra de iogurtes são: “preço”, “apelos sensoriais”, “conteúdo natural” e “saúde”. As mulheres preocupam-se mais com o “controlo do peso” enquanto que os homens dão maior relevância à “familiaridade” com o produto. Os indivíduos mais velhos dão maior importância ao “conteúdo natural”, ao “controlo do peso” e às “preocupações éticas”. This study examines the choice criteria of food products, specifically yogurt, among Portuguese young adults. It was used the Food Choice Questionnaire - a multidimensional scale for assessing the importance of different factors in choosing food. It was found that the most valued dimensions in the purchase of yogurt are “price”, “sensory appeals,” “natural content” and “health.” Women are more concerned with “weight control” while men give more importance to “familiarity” with the product. Older individuals give more importance to “natural content”, “weight control” and “ethical concerns”.
Document Type Article
Language Portuguese
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Related documents



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento EU