Document details

Aplicação de HelpDesk baseada em PDAs, para apoio à manutenção do Parque Inform...

Author(s): André Augusto cv logo 1 ; Miguel Fernandes cv logo 2 ; António Vieira cv logo 3 ; Pedro Prata cv logo 4 ; Beatriz Santos cv logo 5 ; André Zuquete cv logo 6 ; José Vieira cv logo 7

Date: 2013

Origin: Electrónica e Telecomunicações

Subject(s): aplicação de HelpDesk; Personal Digital Assistant; aplicação de HelpDesk; Personal Digital Assistant


Description
This paper describes an application, based onPersonal Digital Assistant (PDA), to support the techniciansof the Computer and Communications Center of theUniversity of Aveiro (CICUA) in the maintenance of thecomputers and other type of hardware in the UniversityCampus. The application we developed allows the technicianto receive a Request for Technical Assistance (PAT) in anyplace of the University Campus that it is in the range oftheWireless network. The application allows the technicians toregister their actions in an autonomous way in a mobiledevice (PDA), running PalmOS system. After eachintervention the technicians can report the PAT withouthaving to comeback to the CICUA just to perform the report,reducing the time consumption in this activity. All theinformation inserted in the PDA is synchronized remotely byWireless with a central data base, located in CICUA. Neste artigo é descrito o desenvolvimento de uma aplicação, baseada em Personal Digital Assistant (PDA) para apoiar os técnicos do Centro de Informática e Comunicações da Universidade de Aveiro (CICUA) na manutenção do parque informático da Universidade. A aplicação desenvolvida permite aos técnicos receberem um Pedido de Assistência Técnica (PAT) em qualquer local do Campus Universitário, que esteja abrangido pela rede Wireless. Os técnicos podem assim registar as suas intervenções de forma autónoma num dispositivo móvel do tipo PDA, a correr o sistema de operação PalmOS. Após uma intervenção, os técnicos podem relatar todo o trabalho efectuado em relação ao PAT sem necessidade de regressarem ao CICUA apenas para efectuar o registo, melhorando assim a utilização do seu tempo. Toda a informação inserida no PDA é sincronizadaremotamente via Wireless com a base de dados centrallocalizada no CICUA.
Document Type Article
Language Portuguese
Editor(s) ;
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento EU