Detalhes do Documento

Aprendizagem baseada em projetos interdisciplinares no ensino superior : implic...

Autor(es): Fernandes, Sandra cv logo 1 ; Flores, Maria Assunção cv logo 2 ; Lima, Rui M. cv logo 3

Data: 2012

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/1822/22252

Origem: RepositóriUM - Universidade do Minho

Assunto(s): Project-led education; Engineering education; Cooperative work; Teaching; Research


Descrição
This paper aims to analyse staff perceptions in regard to project-led education (PLE) and to discuss its implications. The paper draws upon a case study carried out at the University of Minho. A combination of methods was used. Findings suggest greater coordination amongst staff as well as a number of challenges such as heavy workload and conflict between research and teaching, amongst other issues.
Tipo de Documento Documento de conferência
Idioma Português
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia