Detalhes do Documento

Semantic representations of new cognate vs. non cognate words : evidence from t...

Autor(es): Comesaña, Montserrat cv logo 1 ; Soares, Ana Paula cv logo 2 ; Lima, Cátia cv logo 3

Data: 2010

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/1822/12106

Origem: RepositóriUM - Universidade do Minho

Assunto(s): Second language acquisition; bilingual learning methods


Descrição
How is the new vocabulary connected with the semantic memory? Starting from the Revised Hierarchical Model (Kroll & Stewart, 1994), this study aimed to explore the links established between the new words and the conceptual system manipulating two learning methods and the type of word to be learned (cognate vs. no cognate). The data showed that the learning method and the type of words modulate the organization of bilingual memory.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia