Detalhes do Documento

Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas

Autor(es): César, Margarida cv logo 1

Data: 1998

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10451/6444

Origem: Repositório da Universidade de Lisboa

Assunto(s): Interacções entre pares; Matemática; Trabalho colaborativo; Apropriação de conhecimentos matemáticos; Desenvolvimento de capacidades e competências


Descrição
Social interactions, namely peer interactions, have been recognized as a facilitator factor for socio-cognitive development, knowledge aprehension, skills acquisition and school achievement. Contextualized studies showed that peer interaction is quite powerful when it is used in Maths classes. We will present the analysis of two cases from a research-action project (5th to 11th grade) which main goal is to promote peer interaction in the Maths class in order to implement pupils' socio-cognitive development, more positive attitudes towards Mathematics and their school achievement. The analysis of these cases underline the effectiveness of peer interaction according to the previous goals.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Espanhol
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia