Document details

Desenvolvimento da competência didáctica: contributos da investigação-acção na ...

Author(s): Mira Leal, Susana cv logo 1 ; Martins, Maria Alice cv logo 2

Date: 2003

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.3/2652

Origin: Repositório da Universidade dos Açores

Subject(s): Formação de Professores; Investigação-acção; Supervisão Pedagógica


Description
I Encontro Nacional da SPDLL - Sociedade Portuguesa de Didáctica das Línguas e Literaturas, F.L.U.C., Fevereiro de 2002 (Comunicação). L’étude auquel nous nous reportons ici, a été réalisé dans le cadre eles Séminaires pédagogiques – didactiques de Portugais et de Français des Maîtrises en Langues et Littératures Modernes option Portugais/Français et Portugais/Anglais (enseignement de) de l'Université des Açores. Elle indique l'importance de l'investigation-action dans la prise de conscience sur les pratiques et sur le rôle que la didactique peut avoir dans son perfectionnement. ABSTRACT: This text describes a study in the area of Portuguese as mother language and French as foreign language in initial teacher education in the University of Azores. The study was implemented in the Portuguese and French Pedagogy and Methodology Seminars. Its results suggest the success of action research in raising students’ awareness of their practices and of the role that didactics play in the improvement of these.
Document Type Conference Object
Language Portuguese
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Related documents



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento EU