Detalhes do Documento

Customer satisfaction and repurchase intention: an application to thetelecommun...

Autor(es): Cigarra, Cândida Carraça cv logo 1

Data: 2012

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10071/6559

Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Assunto(s): Customer satisfaction; Quality; Trust; Repurchase intention and telecommunications


Descrição
A Dissertation presented in partial fulfillment of the Requirements for the Degree of Master in International Management / JEL Classifications: Telecommunications (L96), Marketing and Advertising (M39) In an ever changing world, enterprises need to focus in their customers in order to guarantee their future survival and success. However, what constructs are truly important in determining Customer Repurchase Intention? For a long time, Overall Customer Satisfaction was considered to be the fundamental construct when determining Repurchase Intention. In this study, it is proofed that although Overall Customer Satisfactions is important, it is not the fundamental construct determining Repurchase Intention. Constructs like Quality Perception or Trust play a fundamental role in maintaining a customer, in the complex world of International Telecommunication in a Business to Business perspective. Num mundo em constante mudança, as empresas devem apostar nos seus clientes para garantir a sua sobrevivência e futuro sucesso. No entanto, quais são as variáveis que realmente infuenciam a intenção de manter e desenvolver um relacionamento comercial? Durante vários anos, a Satisfação de Cliente foi considerada a variável que mais infuenciava a Intenção de Recompra e, consequentemente, a manutenção um relacionamento comercial. Neste estudo é provado que a Satisfação de Cliente, apesar de importante no contexto comercial, não é de todo a variável mais importante quando se fala de Intenção de Recompra. Variáveis como a Confiança ou a Percepção de Qualidade também desempenham um papel fundamental no complexo mundo das Telecomunicações Internacionais numa perspectiva Business-to-Business.
Tipo de Documento Dissertação de Mestrado
Idioma Inglês
Orientador(es) Rita, Paulo
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia