Detalhes do Documento

Conhecimento de Geometria de estudantes da Licenciatura em Educação Básica

Autor(es): Menezes, Luís cv logo 1 ; Serrazina, Maria de Lurdes cv logo 2 ; Fonseca, Lina cv logo 3 ; et al cv logo 4

Data: 2014

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10400.19/2069

Origem: Repositório Científico do Instituto Politécnico de Viseu

Assunto(s): Conhecimento matemático; Geometria;; Formção inicial de +professores e educadores


Descrição
This quantitative study aims to assess the development of geometry knowledge of over two hundred students attending Basic Education course in three Schools of Education. Through a test with 21 questions, handed over before and after training in Geometry, students are assessed in a set of categories. The results reveal that although students demonstrate knowledge of elementary concepts at the outset, with percentages of success above 70%, and evolution at the three schools, with an average increase of 5%, also reveal critical aspects related to basic concepts covered in the test.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Português
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia