Detalhes do Documento

Using Classroom Episodes to Foster Prospective Teachers’ Didactical Knowledge: ...

Autor(es): Tomás Ferreira, Rosa cv logo 1 ; Menezes, Luís cv logo 2 ; Martinho, Maria Helena cv logo 3

Data: 2012

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10400.19/1174

Origem: Repositório Científico do Instituto Politécnico de Viseu

Assunto(s): Didactical Knowledge; Teacher Education


Descrição
After briefly analysing a classroom episode, we discuss aspects of the teacher’s didactical knowledge, namely in its mathematical and instructional dimensions, as reflected in the answers of three prospective teachers to a written assignment based on the episode. We then raise some issues regarding initial teacher education, anchored in the notion of didactical knowledge.
Tipo de Documento Documento de conferência
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia