Detalhes do Documento

Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP

Autor(es): Braga, Fátima cv logo 1 ; Bizarro, Rosa cv logo 2

Data: 2004

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10216/8613

Origem: Repositório Aberto da Universidade do Porto

Assunto(s): Professor - Formação


Descrição
In this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Português
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia