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O conceito da qualidade nos produtos à base de Ginkgo biloba comercializados em...

Author(s): Pinho, Cláudia cv logo 1 ; Correia, Patrícia cv logo 2 ; Cunha, Agostinho cv logo 3 ; Jesus, Ângelo cv logo 4 ; Oliveira, Ana Isabel cv logo 5 ; Oliveira, Rita Ferraz cv logo 6 ; Santos, Marlene cv logo 7 ; Cruz, Agostinho cv logo 8

Date: 2010

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.22/1406

Origin: Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto

Subject(s): Ginkgo; Extracto padronizado; Suplemento alimentar; Standardized extract; Dietary supplement


Description
O extracto de Ginkgo biloba é o produto fitoterápico mais vendido na Europa. Em Portugal e muitos países, a maioria dos produtos à base de plantas são comercializados como suplementos alimentares, não estando garantidos, parâmetros de qualidade, segurança e eficácia. Realizouse um estudo, com recolha de informações, tendo por base uma amostra de 50 produtos à base de ginkgo. Da análise, verificou-se que 94% podiam ser encontrados à venda na internet, e desse total, 89% possuíam informação on-line quanto à composição. Apenas 40% referem a utilização do extracto padronizado de ginkgo e muitos recomendam doses superiores às referidas como terapêuticas. Ginkgo biloba extract is the most widely sold phytomedicine in Europe. In Portugal and many countries, most herbal products are marketed as dietary supplements and are not guaranteed, quality parameters, safety and efficacy. We conducted a study, collecting information, based on a sample of fifty products based on Ginkgo. It was found that 94% of the products could be found for sale online and that 89% of that had online information about the composition. Only 40% of the products reported the use of standardized extract of ginkgo and most products recommended higher doses than those referred to as therapeutic.
Document Type Conference Object
Language Portuguese
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