Detalhes do Documento

Travel Agencies: From online channel conflict to multi-channel harmony

Autor(es): Salvado, Josefina cv logo 1 ; Ferreira, Ana cv logo 2 ; Costa, Carlos cv logo 3

Data: 2012

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10174/8494

Origem: Repositório Científico da Universidade de Évora

Assunto(s): tourism distribution,; travel agencies; online channel,; multi-channel distribution.


Descrição
The adoption of Internet as a distribution channel and a privileged e-commerce tool has pressed Travel Agencies (TAs) to a latent channel conflict. Our main interest is to understand how the traditional independent travel agencies in Portugal deal with the online channel. We suggest that TAs have to develop an innovative business model based on the online and offline complementary channels, in order to achieve a multi-channel harmony.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Português
Editor(es) Costa, Carlos; Silva, João Albino; Malta, Paula
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia