Encontrados 78 documentos, a visualizar página 1 de 8

Ordenado por Data

Onde deve entrar a usabilidade na análise de videojogos

Pedro Neves; Morgado, Leonel; Zagalo, Nelson

Data: 2013   |   Origem: Repositório da UTAD

Comunicação e Sociedade, vol. 22 (2012): Tecnologias Criativas

Zagalo, Nelson; CECS - Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade, Universidade do Minho; Branco, Pedro

;

Data: 2013   |   Origem: Comunicação e Sociedade

A imagem epist??mica entre o saber e o fazer crer

Pinto, Lu??s Filipe Louro de Almeida; Zagalo, Nelson

Este artigo questiona a transmiss??o de conhecimento cient??fico atrav??s das imagens e como elas produzem significado, designando-as como imagens epist??micas, que trazem conhecimento sobre o mundo, de acordo com a conce????o de Rudolph Arnheim (1974). Apoiamo-nos na abordagem da semi??tica e mais concretamente da semi??tica social, tendo em conta que o estudo de certos fen??menos sob o olhar semi??tico se faz...



Gestures of appropriation in the pictorial universe of painting through the use...

Pinto, Raquel; Zagalo, Nelson; Oliveira, Lia Raquel

It is in the crossroads between art museum and technology where this project here presented is born. We are referring to a prototype designed to provide involvement of museum visitors through experiences of enjoyment, creation and sharing. The prototype is an interactive application that combines an enjoyment area with a creative exploration area. In the creative exploration area the visitors may, individually ...


Bridging books : the printed book as a support for digital experiences

Pinto, Ana Lúcia; Zagalo, Nelson; Sylla, Cristina; Freed, Natalie; Figueiredo, Ana Carina; Qi, Jie; Branco, Pedro; Coquet, Eduarda

It has been 20 years since Pierre Wellner published the article Interacting with paper on the digital desk [1] where he challenges us to imagine a space where “Instead of replacing paper with computers we could enhance paper with computation”. Two decades after, we see the development of multiple projects that expand the expressive possibilities of traditional books by combining and crossing different media. Ne...


Bridging book : a not-so-electronic children's picturebook

Figueiredo, Ana Carina; Pinto, Ana Lúcia; Branco, Pedro; Zagalo, Nelson; Coquet, Eduarda

We present and technically describe the implementation of a book prototype: the Bridging Book, a children's mixed-media picturebook that blurs the line between printed and electronic books. Bridging book consists of a printed book and a digital device, placed side-by-side, with synchronized content. Thumbing through the book's pages triggers the device to display the complementary digital content. The physical ...


Bridging book : a not-so-electronic children picturebook

Figueiredo, Ana Carina; Pinto, Ana Lúcia; Zagalo, Nelson; Branco, Pedro


Playable and collaborative art : the MonMazes case-study

Figueiredo, Ana Carina; Heleno, Marco; Zagalo, Nelson; Branco, Pedro

MonMazes is a collaborative and physical game inspired by Piet Mondrian paintings that consists of two benches with smart seat cushions that track the user's seating movements. The objective is to guide a ball through the mazes/paintings until the final point. The process of MonMazes' development was driven towards an exploration of collaborative possibilities together with a computer-supported physical user in...


Bridging book : desenvolvimento de livros híbridos para crianças

Pinto, Ana Lúcia; Figueiredo, Ana Carina; Branco, Pedro; Zagalo, Nelson; Coquet, Eduarda

Nesta comunicação expomos a metodologia projetual e o desenvolvimento técnico, assim como o funcionamento do Bridging book, protótipo de livro híbrido dirigido para crianças entre os 7 e os 9 anos. O Bridging book é um livro híbrido que resulta da combinação sincronizada entre o livro impresso e um tablet iPad, colocados lado a lado. Ao folhearmos o livro impresso desencadeamos alterações nos conteúdos da aplic...


78 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data








Tipo de Documento








Recurso






Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia