Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

An ecosystem of products and systems for ambient intelligence – the AAL4ALL use...

Sousa, Filipe; Viola, Lara; Ferreira, Liliana; Trevisan, Gabriela; Cunha, David; Alves, José; Simões, Ricardo

Developed societies are currently facing severe demographic changes: the world is getting older at an unprecedented rate. In 2000, about 420 million people, or approximately 7 percent of the world population, were aged 65 or older. By 2050, that number will be nearly 1.5 billion people, about 16 percent of the world population. This demographic trend will be also followed by an increase of people with physical ...

Data: 2012   |   Origem: CiencIPCA

Study of vocational clients profile : implications for educational settings

Taveira, Maria do Céu; Araújo, Alexandra Maria Dantas de Castro; Faria, Liliana; Silva, Ana Daniela; Loureiro, Nazaré; Carvalho, Sara; Viola, Lara

Following recent recommendations for vocational intervention (e.g., Lent, 2001; Savickas, 2001; Fouad, 2001; Vondracek, 2001), and based on career theory and research, the mission of the Career Counselling Unit - Centre for Counselling Psychology and Human Development, in the Department of Psychology, University of Minho, is to facilitate scientific understanding of career choice and development, translate care...


Impacto de variáveis sociais na resolução de tarefas cognitivas : estudo no iní...

Viola, Lara; Sousa, Séli Chaves; Lopes, Joaquina da Silva; Almeida, Leandro S.

Neste texto apresentamos os resultados de um grupo de 60 crianças repartidas pelo 1º e 4º ano de escolaridade, diferenciadas ainda por um meio sócio-económico baixo e rural (crianças de Paredes de Coura) e médio-elevado ou elevado e urbano (crianças a frequentar uma escola particular na cidade de Braga) em provas cognitivas. O estudo pretendeu verificar eventuais discrepâncias na percentagem de acertos e nas bo...


3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento



Recurso



Assunto














    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia