Encontrados 135 documentos, a visualizar página 1 de 14

Ordenado por Data

Student’s engagement in school, academic aspirations, and career exploration of...

Veiga, Feliciano; Oliveira, Íris M.; Taveira, Maria do Céu

This study examined career profiles derived from students’ engagement in school, academic aspirations and sources of career exploration, as part of a larger research project on the differentiation and promotion of students’ engagement in school (Pest-OE/CED/UI4107/2011). The sample included 685 students attending sixth, seventh, ninth and tenth grades (Mage = 13.82, SD = 1.92). The students completed measures o...


Students' engagement in school: analyses according to peer victimization and gr...

Veiga, Feliciano; Caldeira, Suzana

This work is financed by National Founds through the Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT), in the context of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009 — Students Engagement in Schools: Differentiation and Promotion, coordinated by Feliciano H. Veiga. ; Conceptual Frame: In recent years, students’ engagement in school (SES) has been pointed out a mean to prevent and address the occurrence of victimization beha...


Internacionalização da investigação e do ensino em Psicologia e Educação: deman...

Veiga, Feliciano

A problemática da internacionalização da investigação e do ensino tem surgido como importante e atual em várias áreas e diferentes modelos teóricos; destaca-se, no entanto, a escassez de investigações e a necessidade de aprofundamento das existentes. O objetivo geral desta conferência foi considerar especificidades da internacionalização da investigação e do ensino em Psicologia e Educação, centradas, sobretudo...


A percepção de criatividade por educadores de infância do Brasil e de Portugal.

Dal-Forno, Letícia; Veiga, Feliciano; Bahia, Sara

This work is part of an ongoing PhD. research in the Portuguese and Brazilian context about teachers' perceptions on giftedness and creativity in the kindergarten. ; Este estudo é parte de uma pesquisa de doutoramento realizada nos contextos educacionais brasileiro e português, em relação a sobredotação e a criatividade na etapa do pré-escolar. Pretendeu-se conhecer as percepções dos educadores de infância em...


Students’ engagement in school, perceived rights and grade level

Veiga, Feliciano; Burden, R.; Pavlovic, Z.; Moura, H.; Galvão, D.

This article is a product of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009 - Envolvimento dos Alunos na escola: Diferenciação e Promoção/Students Engagment in School: Differentiation and Promotion, financed by National funding, through the Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT). ; Conceptual Framework: the value and contemporaneity of the construct “Students engagement in school” (SES) has been highlighted in the t...


Students’ engagement in school: analysis according to self-concept and grade level

Veiga, Feliciano; Robu, V.; Appleton, J.; Festas, I.; Galvão, D.

This article is a product of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009 - Envolvimento dos Alunos na escola: Diferenciação e Promoção/Students Engagment in School: Differentiation and Promotion, financed by National funding, through the Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT). ; Conceptual Framework: The value and current relevance of the construct students’ engagement in school (SES) have been highlighted in lit...


Portuguese adaptation of the Learning Motivation Scale: a study with military p...

Frade, Ana; Veiga, Feliciano

In this study the Learning Motivation Scale (LMS) was adapted to the Portuguese military context. The psychometric properties are presented and the results from the factor analysis displayed, which highlighted three factors – learning goal, performance-approach goal and performance-avoidance goal, with an item distribution coherent with the original version. The sample involved 149 trainees of the Training Cour...


An assessment scale for trainee engagement in the Portuguese navy

Frade, Ana; Veiga, Feliciano

In this study an Assessment Scale for Trainee Engagement in the Portuguese Navy (ASTE-PN) was designed for the Portuguese military context. The sample involved 149 trainees of the Training Course for Petty Officers 1st Class of the Portuguese Navy, ages ranging from 25 to 36, mostly of male gender. The psychometric properties of the study are presented and the results from the factor analysis displayed, which h...


Gestão da Sala de Aula: Perspetiva Psicoeducacional

Veiga, Feliciano H.; Caldeira, Suzana N.; Melo, Madalena

A informação que aparece sistematizada neste capítulo tem como finalidade o estudo da gestão da sala de aula pelos professores, apresentando perspetivas teóricas e investigações empíricas que permitam a sua compreensão e promoção, à luz de contributos situados, sobretudo, no âmbito da Psicologia da Educação. Depois de uma primeira parte a incidir na teoria, apresenta-se uma segunda parte dedicada à investigação...


Aprendizagem: Perspetivas Sócio-Construtivistas.

Melo, Mdalena; Veiga, Feliciano H.

Este capítulo pretende analisar os contributos das perspetivas socioconstrutivistas para os processos de ensino-aprendizagem e de construção do conhecimento. Num primeiro momento, faz-se uma clarificação dos vários conceitos, examinando os contributos dos vários autores na sua evolução histórica e concetual. Apresentam-se os vários modelos construtivistas de aprendizagem, do construtivismo cognitivo ao construt...


135 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento







Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia