Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Aprender com a arte popular

Bezelga, Isabel; Valente, lucília

Resumo O presente texto aborda o contributo que as manifestações artísticas populares poderão desempenhar na elaboração de um currículo de formação de professores e animadores artísticos vocacionados para a intervenção e criação em contextos culturais diversos. Tomando como exemplo as Brincas de Évora, pretendemos equacionar os seus sincretismos na promoção do desenvolvimento comunitário. As Brincas de Évora s...


Bullying in Portuguese schools

Pereira, Beatriz Oliveira; Mendonça, Denisa; Neto, Carlos; Valente, Lucília; Smith, Peter K.

A modified version of the Olweus school bullying questionnaire was administered to a sample of 4092 pupils, mainly aged 10–12, in ten middle schools, six in the north (Braga) and four in the south of Portugal (Lisbon). We present and discuss the results of this survey on the following topics: frequencies of being bullied and bullying others; types of bullying; places where bullying occurs and children’s opinion...


Therapeutique drama and psychological health: An examination of theory and prac...

Valente, Lucília Maria Oliveira Rodrigues

Tese de Doutoramento apresentada à University of Wales College of Cardiff ; The Study investigated the role that dramatic processes can play in the development of psychological health, focusing specifically upon dramatherapy, the medium which intentionally employs drama for psychotherapeutic and personal developmental ends. In the first stage of the investigation an extensive survey of the literature vas carri...


3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor









Data




Tipo de Documento



Recurso




Assunto











    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia