Encontrados 5 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

New challenges in mathematics for the european higher education

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Babo, Maria de Lurdes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes

In this paper we will talk about a math project submitted to the Lifelong Learning Programme. European higher education needs a reform in order to play its full role in the Europe of Knowledge. Modernisation of higher education is necessary in the areas of curricula (Bologna process), funding and governance so that higher education institutions can face the challenges posed by globalisation and contribute more ...


Developing multiple - choice questions in mathematics

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

In this paper we wish to illustrate different perspectives used to create Multiple-Choice questions and we will show how we can improve these in the construction of math tests. As it is known, web technologies have a great influence on student’s behaviour. Based on an on-line project beginning at 2007 which has been contributing to help students on their individual work, we would like to share our experience an...


Matemática activa - moodle

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Babo, Maria de Lurdes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes

Esta sessão prática tem como objectivo explorar algumas funcionalidades da plataforma Moodle, familiarizar os formandos com a sua utilização, mostrando as suas potencialidades na elaboração de recursos educativos e a sua aplicação no processo de ensino/aprendizagem, incentivando a produção de materiais de apoio ao ensino da Matemática. Desta forma, os formandos poderão acrescentar à sua disciplina on-line uma n...


O projecto matactiva no ISCAP

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

A partir do ano 2007/2008 todos os cursos do ISCAP foram adequados ao Processo de Bolonha, o que pressupõe várias mudanças a nível dos papéis do professor e do aluno, das metodologias e da avaliação. A carga horária semanal das disciplinas da Matemática foi bastante reduzida, por isso foi necessário desenvolver novas estratégias e metodologias de apoio ao aluno. Para complementar as aulas teóricas e práticas de...


How to teach mathematics with MOODLE

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Babo, Maria de Lurdes

The aim of this article is to present a Project in the Oporto’s Institute of Accounting and Administration, which pretends to contribute for a change in the way of teaching and learning Mathematics. One of the main objectives of this project is to innovate the teaching and learning processes, exploring technologies as a pedagogical resource and to induce higher motivation to students, improve the rate of succes...


5 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor





Data




Tipo de Documento



Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia