Encontrados 9 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Estimação nos modelos bivariados de médias móveis de valor inteiro

Torres, Cristina; Silva, Eduarda; Silva, Isabel

Nas últimas décadas, o estudo das séries temporais de contagem univariadas tem sido objecto de interesse crescente na literatura. Uma das classes de modelos mais populares é a dos modelos auto-regressivos e médias móveis de valor inteiro não-negativo, INARMA, obtida através da substituição da multiplicação por um operador aleatório, chamado thinning, nos modelos ARMA convencionais. Os modelos INAR para séries d...


New challenges in mathematics for the european higher education

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Babo, Maria de Lurdes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes

In this paper we will talk about a math project submitted to the Lifelong Learning Programme. European higher education needs a reform in order to play its full role in the Europe of Knowledge. Modernisation of higher education is necessary in the areas of curricula (Bologna process), funding and governance so that higher education institutions can face the challenges posed by globalisation and contribute more ...


Moodle and multiple-choice tests

Babo, Maria de Lurdes Vasconcelos; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Torres, Cristina; Lopes, Ana Paula

Multiple-Choice items are used in many different kinds of tests in several areas of knowledge. They can be considered an interesting tool to the self-assessing or as an alternative or complementary instrument to the traditional methods for assessing knowledge. The objectivity and accuracy of the multiple-choice tests is an important reason to think about. They are especially useful when the number of students t...


Multiple-choice tests: a tool in assessing knowledge

Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula; Babo, Maria de Lurdes Babo; Torres, Cristina

The purpose of this paper is to analyse if Multiple-Choice Tests may be considered an interesting alternative for assessing knowledge, particularly in the Mathematics area, as opposed to the traditional methods, such as open questions exams. In this sense we illustrate some opinions of the researchers in this area. Often the perception of the people about the construction of this kind of exams is that they are ...


Contribuição da educação popular no atendimento fisioterapêutico domiciliar

Torres,Cristina Katya Dantas; Estrela,Joseane de Fátima Madruga; Ribeiro,Kátia Suely Queiroz Silva

O projeto de extensão Fisioterapia na Comunidade é desenvolvido no Bairro do Grotão, vinculado às unidades de saúde da família, em João Pessoa. Procura-se neste trabalho valorizar os saberes e práticas populares. A assistência fisioterapêutica domiciliar à luz da educação popular, ao mesmo tempo em que promove uma assistência à população desassistida, amplia nossa visão de saúde como processo educativo. A cada ...

Data: 2009   |   Origem: OASIS br

Developing multiple - choice questions in mathematics

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

In this paper we wish to illustrate different perspectives used to create Multiple-Choice questions and we will show how we can improve these in the construction of math tests. As it is known, web technologies have a great influence on student’s behaviour. Based on an on-line project beginning at 2007 which has been contributing to help students on their individual work, we would like to share our experience an...


Matemática activa - moodle

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Babo, Maria de Lurdes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes

Esta sessão prática tem como objectivo explorar algumas funcionalidades da plataforma Moodle, familiarizar os formandos com a sua utilização, mostrando as suas potencialidades na elaboração de recursos educativos e a sua aplicação no processo de ensino/aprendizagem, incentivando a produção de materiais de apoio ao ensino da Matemática. Desta forma, os formandos poderão acrescentar à sua disciplina on-line uma n...


O projecto matactiva no ISCAP

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

A partir do ano 2007/2008 todos os cursos do ISCAP foram adequados ao Processo de Bolonha, o que pressupõe várias mudanças a nível dos papéis do professor e do aluno, das metodologias e da avaliação. A carga horária semanal das disciplinas da Matemática foi bastante reduzida, por isso foi necessário desenvolver novas estratégias e metodologias de apoio ao aluno. Para complementar as aulas teóricas e práticas de...


How to teach mathematics with MOODLE

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Babo, Maria de Lurdes

The aim of this article is to present a Project in the Oporto’s Institute of Accounting and Administration, which pretends to contribute for a change in the way of teaching and learning Mathematics. One of the main objectives of this project is to innovate the teaching and learning processes, exploring technologies as a pedagogical resource and to induce higher motivation to students, improve the rate of succes...


9 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data





Tipo de Documento




Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia