Encontrados 5 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Fine-grained analysis of aspects, sentiments and types of attitudes in restaura...

Chaves, Marcirio Silveira; University Nove de Julho (UNINOVE), Master of Project Management Program

This paper presents a novel approach based on the Appraisal Theory to analyze user-generated, open-ended online restaurant reviews. We selected reviews (N=1100) from restaurants of two Portuguese touristic regions and focus, through content analysis, on the recognition of the main aspects, sentiments and types of attitude mentioned in such reviews. We also measure the interrater agreement on the recognition of ...

Data: 2014   |   Origem: Tourism & Management Studies

Information and communication technology adoption for business benefits: a case...

Caldeira, Mário; Serrano, António; Quaresma, Rui; Pedron, Cristiane; Romão, Mário

This case study analyses the benefits of implementing a paperless software solution (Alert®pfh–Alert Paperfree Hospital, developed by Alert Life Sciences Computing) in a Portuguese Hospital, the Espírito Santo Hospital, in the city of Évora. Alert®pfh is a complete hospital clinical information system with real time clinical information input. It was implemented in emergency medical services, inpatient and outp...


Espiral do conhecimento em frameworks de gestão do conhecimento: o caso de duas...

Oliveira,Mírian; Becker,Grace Vieira; Pedron,Cristiane Drebes; Dall´Igna,Felipe

O objetivo é analisar como os frameworks de implementação de Gestão do Conhecimento (GC) contemplam as formas de conversão do conhecimento. O método utilizado foi o estudo de caso em duas organizações que atuam em Portugal. Os frameworks focam nos aspectos relacionados com as condições para a implementação da GC e não nos modos de conversão do conhecimento. Concluiu-se que uma organização possui maior foco na e...

Data: 2010   |   Origem: OASIS br

Using the dynamic capabilities perspective to analyse CRM adoption: a multiple ...

Pedron, Cristiane

Doutoramento em Gestão ; Customer Relationship Management (CRM) adoption is both a relevant research topic in academia and a challenge for practitioners. We understand CRM as a complex concept that includes technology, strategy and philosophy. In this research, we propose an analysis of CRM organisational competences and capabilities. The main goals are: to observe organisational competences and capabilities i...

Data: 2009   |   Origem: Repositório da UTL

Avaliação do impacto dos sistemas ERP sobre variáveis estratégicas de grandes e...

Saccol,Amarolinda Zanela; Pedron,Cristiane Drebes; Liberali Neto,Guilherme; Macadar,Marie Anne; Cazella,Silvio César

O artigo apresenta os resultados de uma pesquisa survey realizada numa amostra das 500 melhores e maiores empresas do Brasil, de acordo com a classificação da Revista Exame (2000). A pesquisa procurou avaliar o impacto da utilização dos sistemas ERP (Enterprise Resource Planning) ou Sistemas Integrados de Gestão, sobre as variáveis estratégicas dessas organizações. O instrumento de coleta de dados é uma adaptaç...

Data: 2004   |   Origem: OASIS br

5 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data






Tipo de Documento




Recurso





Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia