Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Obsessive-compulsive-bipolar disorder comorbidity: a case report

Ribeiro, J; Silva, J

Anxiety disorders have been described as features of Bipolar Disorder (BD), and Obsessive- compulsive-bipolar disorder (OCBD) may occur in as many as 56% of obsessive- compulsive patients. Mania in Obsessive- Compulsive Disorder (OCD) can occur either as an independent comorbidity or as a result of an antidepressant-induced switch. We report the case of a 38-year-old male with a 3 year diagnosis of OCD treated ...


Splenosis. A diagnosis to be considered

Cabral-Ribeiro, J; Silva, CM; Santos, AR

The term splenosis applies to the autotransplanted splenic tissue resulting from seeding in the context of past splenic trauma or surgery. We report a 42-year-old man with a history of splenectomy observed for an incidentally found retrovesical mass thought to be an ectopic testicle. The abdominal laparotomy revealed multiple focuses of pelvic splenosis. As splenosis can be diagnosed through specific imaging st...


Splenosis. A diagnosis to be considered

Cabral-Ribeiro, J; Silva, CM; Santos, AR

The term splenosis applies to the autotransplanted splenic tissue resulting from seeding in the context of past splenic trauma or surgery. We report a 42-year-old man with a history of splenectomy observed for an incidentally found retrovesical mass thought to be an ectopic testicle. The abdominal laparotomy revealed multiple focuses of pelvic splenosis. As splenosis can be diagnosed through specific imaging st...

Data: 2006   |   Origem: Repositório Comum

Aplicação do método de aprendizagem baseado na análise de problemas ao ensino d...

Rendas, António Bensabat; Gamboa, Teresa; Neuparth, Nuno; Carmo, Miguel Mota; Botelho, Maria Amália; Fradique, António; Pereira, Cristina; Ramalho, V.

Educação Médica 1991; 2 (2): 29-40 ; O método de aprendizagem baseado na análise de problemas está a ser utilizado, de uma forma limitada, no ensino da Fisiopatologia desde 1988 e após um ano de preparação dos recursos humanos e materiais. A experiência dos dois primeiros anos revelou que, apesar do método estar apenas a ser aplicado numa única disciplina de um curriculum tradicional, o aproveitamento dos alun...

Data: 1993   |   Origem: Repositório Institucional da UNL

4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento


Recurso





Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia