Mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1º Ciclo do Ensino Básico ; Este estudo tem como objetivo compreender as dificuldades dos alunos na leitura de textos instrucionais, tendo em vista a resolução de problemas matemáticos. O quadro teórico está organizado em duas seções fundamentais: (i) ciências da linguagem; e (ii) enunciados matemáticos. Dada a natureza do objeto de estudo, a metodologia de investig...
Medicina ; Medicine
Em Portugal, o recurso à contracepção oral de emergência (COE) tem aumentado nos últimos anos, sobretudo nas faixas etárias mais jovens. Constituindo os conhecimentos e crenças de um indivíduo factores determinantes do seu comportamento em determinado domínio, importa abordá-los no âmbito da COE, de forma a identificar os processos que presidem à adopção deste tipo de contracepção e, a partir daí, delinear estr...
To rethink about our role as researchers of the mathematics education pro- cess could be a way to think about the relation between for what and why mathematics education exists. Some thoughts, that grew from my inner dia- logues as a researcher, teacher, student, and mother that I am, were devel- oped within practices inside multiple systems in which I was engaged, bring- ing some questions that became a paper ...
The symposium aims to bring into analysis and discussion a possibility of articulating and integrating theoretical concepts from Activity Theory, Situated Learning and Critical Mathematics Education in order to contribute to understanding learning in practices where mathematics and technology seem to be relevant.
Dissertation presented for the PhD Degree in Education Science – Curricular Theory and Science Teaching, by Universidade Nova de Lisboa, Faculdade de Ciências e Tecnologia ; This work explores the urban experiences of marginal social lives through the mathematical epistemic regimes at the core of their survival strategies. It focuses in particular on the mathematical epistemic regimes of children in a street s...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |