Encontrados 13 documentos, a visualizar página 1 de 2

Ordenado por Data

Euro-JCS Today

Pacheco, José Augusto; Seabra, Filipa


External school evaluation in Portugal : a glance at the impacts on curricular ...

Leite, Carlinda; Morgado, José Carlos; Seabra, Filipa

Answering demands for an increase of accountability in terms of public education, and intending to lead to an improvement of the quality of education (Conselho Nacional de Educação, 2010), external school evaluation has been taking place in the continental territory of Portugal since 2006. All the schools having been evaluated once, in what is known as the 1st cycle of external evaluation, and a 2nd cycle of ex...


MUSICAL AND DRAMATIC EXPRESSION EDUCATION IN THE 1st CYCLE OF BASIC EDUCATION –...

Seabra, Filipa Barreto; Universidade Aberta, Portugal

Revisiting the common places of curriculum, proposed by Schwab (1973) (the student, the teacher, the contents, the curriculum development process and the context), we intend to outline a global analysis of curriculum of Musical and Dramatic Expression in the 1st Cycle of Basic Education in the Autonomous Region of Madeira, Portugal, particularly attaining to the curriculum of Musical Expression, although referr...

Data: 2013   |   Origem: Revista Portuguesa de Educação

External school evaluation in Portugal : a glance at the impacts on curricular ...

Leite, Carlinda; Morgado, José Carlos; Seabra, Filipa

Answering demands for an increase of accountability in terms of public education, and intending to lead to an improvement of the quality of education (Conselho Nacional de Educação, 2010), external school evaluation has been taking place in the continental territory of Portugal since 2006. All the schools having been evaluated once, in what is known as the 1st cycle of external evaluation, and a 2nd cycle of ex...


Políticas de formação profissional em Portugal e no Brasil

Guimarães, Edilene Rocha; Pacheco, José Augusto; Seabra, Filipa


Proceedings of the European Conference on Curriculum Studies. Future directions...

Morgado, José Carlos, ed. lit.; Alves, Maria Palmira, ed. lit.; Viana, Isabel Carvalho, ed. lit.; Ferreira, Carlos, ed. lit.; Seabra, Filipa, ed. lit.


Políticas de formação profissional em Portugal e no Brasil

Guimarães, Edilene; Pacheco, José Augusto; Seabra, Filipa

A comunicação tem como objetivo analisar as políticas de formação profissional decididas em Portugal e no Brasil na última década, de acordo com referenciais que têm sido construídos internacionalmente. Porque a realidade educacional é fortemente globalizada e porque as políticas de educação e formação estão definidas por agendas transnacionais, analisamos de que modo os sistemas educativos brasileiro e portug...


External school evaluation in Portugal : a glance at the impacts on curricular...

Leite, Carlinda; Morgado, José Carlos; Seabra, Filipa

Conferência realizada na Universidade do Minho, em Braga de 18-19 de outubro de 2013 ; Answering demands for an increase of accountability in terms of public education, and intending to lead to an improvement of the quality of education (Conselho Nacional de Educação, 2010), external school evaluation has been taking place in the continental territory of Portugal since 2006. All the schools having been evaluat...


Políticas de educação profissional em Portugal e no Brasil

Guimarães, Edilene Rocha; Pacheco, José Augusto; Seabra, Filipa

O trabalho aborda as políticas de educação profissional decididas em Portugal e no Brasil na última década. Com base numa metodologia qualitativa, utiliza-se a análise documental para analisar a dimensão social da educação e formação e verificar de que modo os dois sistemas educativos implementam estratégias diversificadas para a valorização da educação profissional. Conclui-se que as questões em análise permit...


Educação e tecnologias : reflexão, inovação e práticas

Barros, Daniela Melaré Vieira; Neves, Cláudia; Moreira, J. António; Seabra, Filipa; Henriques, Susana

O tema educação e tecnologias é amplo e continua sendo interessante e criativo em suas produções. A ideia de um e-book surge exatamente pela “filosofia do que está nas “nuvens” dos tempos atuais”: acessibilidade, facilidade e gratuidade. O objetivo de um trabalho colaborativo e em rede, multicultural e apoiado na diversidade, são os elementos chaves que ilustram o formato deste e-book. O conteúdo acadêmico segu...


13 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data







Tipo de Documento







Recurso





Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia