Encontrados 5 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Portuguese Adaptation of Students Engagement in Schools International Scale (Se...

Melo, Madalena; Veiga, Feliciano; Bahia, Sara; Nogueira, João; Caldeira, Suzana; Festas, Isabel; Taveira, Céu; Janeiro, Isabel; Conboy, Joseph

The importance of student’s engagement has been recently pointed out in research. However, there has been a lack of engagement assessment instruments, showing psychometric qualities, such as reliability and validity. Objective: This paper presents the Portuguese adaptation of the “Student’s Engagement in Schools International Scale” (SESIS), drawn up from 12 countries international study (Lam et al., 2012; Lam ...


Envolvimento dos Alunos na Escola: Conceito e Relação com o Desempenho Académic...

Veiga, Feliciano; Festas, Isabel; Taveira, Céu; Galvão, Diana; Janeiro, Isabel; Conboy, Joseph; Carvalho, Carolina; Caldeira, Suzana; Melo, Madalena

Este artigo é um produto do Projeto PTDC/CPE-CED/114362/2009 - Envolvimento dos Alunos na escola: Diferenciação e Promoção, financiado por Fundos Nacionais através da Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT), e coordenado por Feliciano Veiga. ; O conceito de envolvimento dos alunos na escola tem vindo a ser colocado no cerne das discussões relacionadas com o sucesso académico e com o abandono escolar. Este e...


Student Perceptions of Secondary Science Teachers’ Practices Following Curricul...

Carvalho, Carolina; Freire, Sofia; Conboy, Joseph; Baptista, Mónica; Freire, Ana; Azevedo, Mário; Oliveira, Teresa

Inquiry-based teaching has emerged as a highly valued strategy in science education. In Portugal, the science curriculum has been redesigned in order to promote such teaching. This implies substantial change in teacher practice. It is therefore important to understand students’ perceptions of teacher practice. Aim: In this study, we describe student perception of teacher practices and look for associations bet...


Student characteristics and PISA science performance: Portugal in cross-nationa...

Fonseca, Jesuina; Valente, Maria Odete; Conboy, Joseph

Concurso aberto por um ano para projectos sobre o sucesso escolar. ; Problem Statement: PISA 2006 indicates that Portuguese students’ performance in science, although improving, is still lower than in most OCDE countries. What is the role of student characteristics, interests, gender and economic, social, cultural, status (ESCS) on scientific literacy scores? How does Portugal compare with some other selected ...


O papel da espiritualidade na qualidade de vida do doente oncológico em quimiot...

Pestana, João Paulo; Estevens, David; Conboy, Joseph

Este estudo tentou perceber qual o papel que a espiritualidade desempenha na qualidade de vida (QDV) dos doentes oncológicos que estão realizando tratamento com quimioterapia. A amostra foi constituída por 23 indivíduos que estavam a efectuar tratamento com quimioterapia no Hospital Distrital de Faro. A idade dos participantes variava entre os 34 e os 65 anos, com um valor médio de cerca de 48 anos de idade (DP...


5 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento


Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia