This project addresses a set of common clinical problems in the context of children attending day care centres. It is common sense that children get sick more often as soon as they start attending a day care centre on a daily basis and this is particularly true for some groups at risk, as wheezing infants and wheezing pre-school children. Concerning this, some questions remain unclear: 1. The role of indoor air...
During the 2009/10 influenza pandemic, a network of 14 laboratories located in the main reference hospitals from Portugal mainland, Madeira and Azores was established for the diagnosis of the new influenza A(H1N1)2009 pandemic strain. Since then, the network performs laboratory diagnosis of influenza as well as other respiratory pathogens, thus contributing to the laboratory diagnosis of respiratory disease in ...
Dissertação apresentada à Escola Superior de Educação de Lisboa para a obtenção do grau de mestre em Ciências da Educação - Especialização em Educação Especial ; O objetivo deste estudo de intervenção é analisar o impacto de um programa de desenvolvimento lexical em crianças pré-escolares. Neste estudo participaram 21 crianças com idades compreendidas entre os três anos e os seis anos de idade, a frequentar um...
Tese de mestrado, Regulação e Avaliação de Medicamentos e Produtos de Saúde, Universidade de Lisboa, Faculdade de Farmácia, 2010 ; O quadro legislativo e regulamentar na área do medicamento tem sofrido uma evolução acelerada e uma crescente complexidade num contexto de harmonização e globalização, surgindo, na indústria farmacêutica, a necessidade de adoptar sistemas de gestão da qualidade flexíveis, capazes d...
The symposium aims to bring into analysis and discussion a possibility of articulating and integrating theoretical concepts from Activity Theory, Situated Learning and Critical Mathematics Education in order to contribute to understanding learning in practices where mathematics and technology seem to be relevant.
This report results from a national study carried out under the Project “Educational application of learning management platforms”, supported and funded by the Computers, Networks, and Internet in Schools department of the Portuguese Ministry of Education- General Directorate for Innovation and Educational Development. This report has been developed by the ICT Competence Centre of the Faculty of Sciences- Unive...
Documento produzido no âmbito do Projecto “Utilização educativa de plataformas de aprendizagem” desenvolvido pelo Centro de Competência RTE da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa e financiado pela Equipa CRIE/ Direcção Geral de Inovação e Desenvolvimento Curricular. ; Este guião insere-se no âmbito do apoio à utilização das plataformas de aprendizagem (por exemplo, o Moodle) enquanto: - espaços o...
Documento produzido no âmbito do Projecto “Utilização educativa de plataformas de aprendizagem” desenvolvido pelo Centro de Competência RTE da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa e financiado pela Equipa CRIE/ Direcção Geral de Inovação e Desenvolvimento Curricular. ; Este guião insere-se no âmbito do apoio à utilização das plataformas LMS (por exemplo, o Moodle) enquanto: - espaço de trabalho co...
Documento produzido no âmbito do Projecto “Utilização educativa de plataformas de aprendizagem” desenvolvido pelo Centro de Competência RTE/PTE da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa e financiado pela Equipa RTE/PTE da Direcção Geral de Inova- ção e Desenvolvimento Curricular. ; Não vamos começar com "Era uma vez" mas pretende-se contar uma história, contextualizada num dado momento no tempo e no...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |