Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Inventorying geological heritage in large territories : a methodological propos...

Lima, Flávia; Brilha, J. B.; Salamuni, Eduardo

An adequate management of geological heritage by national and regional authorities presupposes the existence of a solid geosites inventory. Unfortunately, this is not the case for many countries. Most often, there is no national inventory at all or the method and criteria used to assess geosites was not adequate. This paper makes an overview of the strengths and weaknesses of the most common procedures to produ...


Inventorying geological heritage in vast territories : first proposal for Paran...

Lima, Flávia; Brilha, J. B.; Salamuni, Eduardo

Brazil has an area of 8,514,876 square kilometres, occupying almost half (47%) of the area of South America. This territory shows an exceptional geodiversity resulting from a great variety of geological materials, geoforms and processes. The concept of geoconservation in Brazil is relatively new, what makes incentives and investments in research in this area necessary. However, the vast dimension of Brazilian t...


Compartimentação estrutural e conectividade dos sistemas aqüíferos Caiuá e Serr...

Bettú,Daniel Fabian; Ferreira,Francisco José Fonseca; Salamuni,Eduardo; Fernandes,Luiz Alberto

No noroeste do estado do Paraná os arenitos eólicos do Grupo Caiuá (Bacia Bauru - Cretáceo Superior) estão dispostos sobre basaltos da Formação Serra Geral (Grupo São Bento - Cretáceo Inferior da Bacia do Paraná). Ambos constituem importantes sistemas aqüíferos. Apesar da permo-porosidade dos basaltos ser do tipo fissural, diferente dos arenitos onde é granular, a porção superior do Sistema Aqüífero Serra Geral...

Data: 2006   |   Origem: OASIS br

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor








Data




Tipo de Documento




Recurso



Assunto














    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia