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Cost/benefit analysis in the implementation of sustainable construction princip...

Martinho, Sérgio; Rigueiro, Constança; Mateus, Ricardo

The construction sector is one of the major contributors for the increase of pollution and environmental degradation. The uncontrolled increase on the consumption of natural resources, the way they are used and the high emissions they arise, are impelling the study and implementation of policies and procedures which ensure a sustainable future for construction and for the sustainability of the planet. The objec...


Influence of track irregularities on the dynamic behaviour of medium spans viad...

Rigueiro, Constança; Rebelo, C.; Silva, L. Simões da

Railway track irregularities consist of a deviation of the inside edge of the rail from the ideal geometric rail contour and may occur even during the passage of the vehicle at a very low speed. Track irregularities can influence the dynamic behaviour of railways bridges and increase dynamic load effects. This paper addresses the influence of different irregularities on the dynamic behaviour of a medium span br...


Influência das irregularidades da via na resposta dinâmica de pontes ferroviári...

Rigueiro, Constança; Rebelo, C.; Silva, L. Simões da

As irregularidades na via-férrea influenciam o comportamento dinâmico das pontes ferroviárias e aumentam os efeitos dinâmicos produzidos pela passagem dos eixos do comboio. Neste estudo é analisada a influência das irregularidades da via-férrea na resposta dinâmica de uma ponte, cuja primeira frequência natural de vibração se encontra sobre os limites definidos no Eurocódigo 1. São consideradas diferentes irreg...


Avaliação dos efeitos dinâmicos em pontes ferroviárias de alta velocidade de pe...

Rigueiro, Constança; Rebelo, Carlos; Silva, Luís Simões da

O comportamento dinâmico de pontes ferroviárias de alta velocidade é um dos principais aspectos a ter em conta no dimensionamento deste tipo de estruturas. Um dos parâmetros que é mais crítico em pontes de um único vão é o relativo às acelerações máximas verticais. Valores excessivos de acelerações podem por em causa a segurança da circulação na via, nomeadamente a instabilidade do balastro e o conforto dos pas...


Experimental dynamic evaluation of the guarda footbridge

Rebelo, Carlos; Pircher, Martin; Rigueiro, Constança; Silva, Luís Simões da

This paper deals with the methodologies used for footbridges design and their application to a steel footbridge built over a road junction in Guarda, Portugal. The complexity of the bridge behavior and the high uncertainty connected with the damping and natural frequencies estimation supported the decision to carry out vibration measurements included in the commissioning tests. A modal identification was perfor...


Experimental study of single span railway bridges

Rigueiro, Constança; Rebelo, C.; Silva, L. Simões da

The main purpose of this paper is to present some results concerning the investigation that has been done by the authors regarding the dynamic response of small to médium span railway bridges using response acceleration data colleted during the measurements carried out on single span bridges on the railway track Linz-Wels, in Austria. Using output-only methods in this experimental program, it was possible to ha...


Modelling the interaction effects of the high-speed train-track-bridge system u...

Rigueiro, Constança; Rebelo, Carlos; Silva, Luís Simões da

The main purpose of this paper is to present some results concerning the investigation of the effects of the vehicle-bridge interaction in simply supported medium span viaducts, including the modelling of the ballast-rail track system. This system is modelled using the rail stiffness in vertical and longitudinal directions, including the rail pad and the sleepers, and the ballast as a system of vertical springs...


Resposta em frequência de pontes ferroviárias considerando a interacção veículo...

Rigueiro, Constança; Rebelo, Carlos; Silva, Luís S. da

Neste artigo apresenta-se a calibração do modelo estrutural de uma ponte ferroviária com um vão simplesmente apoiado de 23.5 metros em betão pré-esforçado, para a qual se possuem medições da resposta de aceleração vertical do tabuleiro quando sujeita à passagem de tráfego real. O estudo é complementado com o cálculo e comparação da resposta dinâmica da ponte quando sujeita à passagem de dois tipos de composição...


Vibration of the railway track-viaduct system under moving vehicles taking into...

Rigueiro, Constança; Rebelo, C.; Silva, L. S.

Vibration of the railway track-viaduct system under moving vehicles taking into account the interaction effect


Vibration assessment of railway viaducts under real traffic using bridge-track ...

Rigueiro, Constança; Rebelo, Carlos; Silva, Luís Simões da

The main purpose of this work is to evaluate and compare the dynamic response of a ballasted single-span simply supported viaduct using available models for the track system composed by the rails, the sleepers and the ballast. The dynamic response obtained from field measurements is used to establish the dynamic characteristics of the structure and the real traffic response acceleration to be used as reference ...


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