Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Dispositivo para medição da espessura de pregas cutâneas

Amaral, Teresa; Quintas, Manuel Rodrigues; Andrade, Tiago; Silva, Carlos Moreira Da; Restivo, Maria Teresa; Chouzal, Maria de Fátima

A presente invenção tem como objecto um dispositivo para medição de espessura de pregas cutâneas instrumentado digitalmente para leitura da espessura das pregas cutâneas e dotado de capacidades de comunicação sem-fios com um posto de comunicação remoto (ex. computador pessoal) com uma aplicação computacional que integra uma base de dados. O dispositivo desenvolvido utiliza princípios de funcionamento distintos ...


ITs in engineering education: joining efforts between SPEE and IGIP

Williams, Bill; Neto, Pedro; Cardoso, Alberto; Carvalho, Carlos Vaz de; Magalhães, Fernão de; Rasteiro, M. Graça; Restivo, Maria Teresa

The International Society for Engineering Education (IGIP) and The Portuguese Society for Engineering Education (SPEE), the first being the oldest European Society for Engineering Education in Europe and the second the very young Society for Engineering Education in Portugal, have been intensifying the collaboration between the two societies as well as the exchange and dissemination of information about their r...

Data: 2012   |   Origem: Repositório Comum

Neural Networks Based Approach to Estimate Body Fat (%BF)

Barbosa, MR; Amaral, Teresa; Chousal, Maria; Restivo, Maria Teresa

Abstract: The amount of fat in human body composition relative to total body weight (%BF) is considered a determinant factor to a healthier and longer life. In this paper a neural network approach, that overcomes some of the current limitations of assessing %BF through skinfold thickness measurement with calliper devices, is presented. Neural networks recognised capabilities in modelling nonlinear problems can ...


ICTs in remote assessment

Restivo, Maria Teresa; Chouzal, Maria de Fátima; Leão, Celina Pinto; Oliveira, Filomena; Teixeira, Lígia; Campos, J. Creissac; Analide, César

This work describes an experience carried out using Information and Communication Technologies (ICTs) in the assessment of the individual project in the final graduation year. This challenge involved two institutions of higher education: Minho and Porto Universities.


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data





Tipo de Documento




Recurso




Assunto














    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia