The sacralization of the letter and writing, their idolatry in the western typography and eastern calligraphy, call for an analysis of sociology that takes us to the paths that lead to Santiago de Compostela and its sanctuary. The letter and writing are used by religions as a receptacle of the message, as a visual representation of typography, as exemplified by the illuminated manuscripts and the Latin calligra...
Partindo do conceito de texto marcado, alicerçado na utilização livre da tipografia, da sua disposição no espaço branco, da utilização de diferentes tipos de letras e enormes variações de corpo tipográfico, ou pelo uso de elementos textuais na diagonal ao longo da página, desenha-se uma constelação de estratégias que permitem definir os critérios fundadores da poesia tipográfica. Mais ainda, visionam-se determi...
Contém: 1. The insularity of the letter. 2. The bilingual typography of Macau. 3. Conceptual framework and multilingual experience in the territory of Macau. 4. Characterization of the multilingual graphic identity - typographic and calligraphic - of Macau. 5. Typography, calligraphy and letterpress as departure points for visual fieldwork and graphic background research and conceptual framework
Contém: 1. O descolar do plano do design - a colagem plana no cubismo sintético. 2. A obra cartazística de Barbara Kruger. O movimento da tipografia iluminada na language art. 4. Os paineis electrónicos de Jenny Holzer
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |