This paper discusses the potential of digital narratives for science education during the early years of schooling. We present two case studies developed in formal learning settings in two primary schools. Children of nine -ten years old were challenged to develop games and multimedia stories about science curricular topics, using several free software applications. We intended to take advantage of the entire t...
A tese é acompanhada por um CD contendo anexo, não disponível em Open Acess, consultável na Biblioteca da FBAUL ; Relatório de prática de ensino supervisionada Tese de mestrado, Ensino de Artes Visuais, Universidade de Lisboa, 2012 ; This Supervised Teaching Practice report is made up of the systematization of the pedagogic project developed with 12th grade students, of the General Visual Arts Course, in the ...
Dissertação de mest., Imagiologia Médica, Faculdade de Ciências e Tecnologia, Univ. do Algarve, 2009 ; Em Portugal, o cancro da mama é a segunda causa de morte na população feminina, aproximando-se da primeira causa em mulheres acima dos 45 anos de idade. Assim, é notável a preocupação de cada vez mais tentarmos melhorar todas as tecnologias que com esta doença estão relacionadas. A presente dissertação tem co...
| Financiadores do RCAAP | |||||||
|
|
|
|
|
|
||