Nos últimos anos, as propostas didácticas sofreram alterações estruturais decorrentes da convergência de dois factores principais: o aparecimento da escola da integração e da heterogeneidade; a globalização das redes telemáticas e o advento dos novos serviços de comunicação. Estes últimos proporcionam a criação de espaços de manipulação, interacção, comunicação e colaboração potenciando o aparecimento de novas ...
Resumo não disponível...
A incorporação das plataformas de eLearning no ensino universitário tem servido como objecto de estudo de inúmeras pesquisas científicas que se dedicam ao entendimento dos seus reflexos na comunidade docente e discente, e procuram analisar como os serviços de apoio oferecidos a essa comunidade estão adaptando-se ao novo cenário de ensino-aprendizagem. Especificamente no seguimento dos estudos voltados para os s...
Many Web based learning experiences fail due to bad or absent support. LMSs (learning management systems) must incorporate mechanisms for real time monitoring of the involvement of each participant in a course, allowing the detection of deviations to the scheduled activities, enabling the correction of these deviations (Ramos et al., 2001). The principal standardization projects in the area do not cover this ty...
There are many situations in the e-Learning experiences that can compromise the success of the courses. Many times simple reasons are great enough to motivate people to abandon them. For example, if someone does not execute a programmed activity inside the defined window of time, it can compromise the rest of the course to that person. In such situations it would be important that the teacher knew about the sit...
In the last few years, the University of Aveiro, Portugal, has been offering several distance learning courses over the Web, using e-learning platforms. Experience showed that different editions of a same course, using the same contents and structure, and having similar target learners, had different success rates. What would be the reason for that? A hypothesis was considered: The level of success could be dir...
There are many situations in the e-Learning experiences that can compromise the success of the courses. Many times simple reasons are great enough to motivate people to abandon them. For example, if someone does not execute a programmed activity inside the defined window of time, it can compromise the rest of the course to that person. In such situations it would be important that the teacher knew about the sit...
Many Web based learning experiences fail due to bad or absent support. LMSs (Learning Management Systems) must incorporate mechanisms for real time monitorization of the involvement of each participant in a course, allowing the detection of deviations to the scheduled activities, enabling the correction of these deviations [1]. The principal standardization projects in the area do not cover this type of aspect...
O presente artigo pretende descrever o processo que tem sido seguido no sentido da obtenção de um referencial para a camada de gestão on line dos processos de e learning. Tal camada deverá ser desenvolvida por forma a poder integrar se no todo que constiui uma qualquer plataforma de ensino/aprendizagem utilizando tecnologias de informação e comunicação, nomeadamente aquelas que assentam o seu funcionamento nos ...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |