Encontrados 9 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Comunicação e aprendizagem de crianças com necessidades educativas especiais - ...

Almeida, Ana Margarida Pisco; Ramos, Fernando M. S.

Nos últimos anos, as propostas didácticas sofreram alterações estruturais decorrentes da convergência de dois factores principais: o aparecimento da escola da integração e da heterogeneidade; a globalização das redes telemáticas e o advento dos novos serviços de comunicação. Estes últimos proporcionam a criação de espaços de manipulação, interacção, comunicação e colaboração potenciando o aparecimento de novas ...

Data: 2013   |   Origem: Comunicação e Sociedade


Mediação de processos de busca e uso de fontes de informação em ambiente de eLe...

Barbosa, Jamille Cabral Pereira; Ramos, Fernando M. S.

A incorporação das plataformas de eLearning no ensino universitário tem servido como objecto de estudo de inúmeras pesquisas científicas que se dedicam ao entendimento dos seus reflexos na comunidade docente e discente, e procuram analisar como os serviços de apoio oferecidos a essa comunidade estão adaptando-se ao novo cenário de ensino-aprendizagem. Especificamente no seguimento dos estudos voltados para os s...


Enhancing web supported learning by adding a management layer to SCORM complian...

Pinto, Carlos Sousa; Ramos, Fernando M. S.

Many Web based learning experiences fail due to bad or absent support. LMSs (learning management systems) must incorporate mechanisms for real time monitoring of the involvement of each participant in a course, allowing the detection of deviations to the scheduled activities, enabling the correction of these deviations (Ramos et al., 2001). The principal standardization projects in the area do not cover this ty...


Enhancing web supported learning in higher education by adding a management lay...

Pinto, Carlos Sousa; Ramos, Fernando M. S.

There are many situations in the e-Learning experiences that can compromise the success of the courses. Many times simple reasons are great enough to motivate people to abandon them. For example, if someone does not execute a programmed activity inside the defined window of time, it can compromise the rest of the course to that person. In such situations it would be important that the teacher knew about the sit...


Modelling a layer for real-time management of interactions in web based distanc...

Pinto, Carlos Sousa; Ramos, Fernando M. S.

In the last few years, the University of Aveiro, Portugal, has been offering several distance learning courses over the Web, using e-learning platforms. Experience showed that different editions of a same course, using the same contents and structure, and having similar target learners, had different success rates. What would be the reason for that? A hypothesis was considered: The level of success could be dir...


Enhancing web supported learning in higher education by adding a management lay...

Pinto, Carlos Sousa; Ramos, Fernando M. S.

There are many situations in the e-Learning experiences that can compromise the success of the courses. Many times simple reasons are great enough to motivate people to abandon them. For example, if someone does not execute a programmed activity inside the defined window of time, it can compromise the rest of the course to that person. In such situations it would be important that the teacher knew about the sit...


Enhancing web supported learning by adding a management layer to SCORM complian...

Pinto, Carlos Sousa; Ramos, Fernando M. S.

Many Web based learning experiences fail due to bad or absent support. LMSs (Learning Management Systems) must incorporate mechanisms for real time monitorization of the involvement of each participant in a course, allowing the detection of deviations to the scheduled activities, enabling the correction of these deviations [1]. The principal standardization projects in the area do not cover this type of aspect...


Definindo a camada de gestão operacional de cursos das plataformas de e-learnin...

Pinto, Carlos Sousa; Conde, Ângelo; Ramos, Fernando M. S.

O presente artigo pretende descrever o processo que tem sido seguido no sentido da obtenção de um referencial para a camada de gestão on line dos processos de e learning. Tal camada deverá ser desenvolvida por forma a poder integrar se no todo que constiui uma qualquer plataforma de ensino/aprendizagem utilizando tecnologias de informação e comunicação, nomeadamente aquelas que assentam o seu funcionamento nos ...


9 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor






Data







Tipo de Documento




Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia