Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Orquestrar o aprender no ensino superior - Concepções, abordagens e experiência...

Chaleta, E.; Grácio, L.; Veiga Simão, A.; Ramalho, G.; Rosário, P.; Saraiva, M.; Sebastião, L.; Leal, F.; Silva, J.

Nas últimas décadas o modelo SAL debruçou-se sobre três componentes fundamentais do processo de aprendizagem: concepções, abordagens e percepção sobre os contextos de aprendizagem. A partir das experiências descritas pelos estudantes, estes estudos revelaram a existência de relações entre as três componentes, a qualidade da aprendizagem e os resultados académicos (Entwistle 2007; Marton & Säljo, 1997; Chaleta e...


Cognitive processes and math performance: a study with children at third grade ...

Campos, I. S.; Almeida, L. S.; Ferreira, A. I.; Martinez, L. F.; Ramalho, G.

WOS:000318367000015 (Nº de Acesso Web of Science) ; The present study aims to examine the relationship between cognitive factors and mathematical achievement in primary education. Participants were 103 Portuguese third grade students, aged 8 and 9. All participants completed a battery for working memory (WMTB-C), a test of general intelligence (Raven's Progressive Color Matrices), a selective attention test (d...

Data: 2013   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Melanoma and pregnancy.

Duarte, A; Serviço de Obstetricia e Ginecologia, Centro Hospitalar de Gaia.; Santos, P; Ramalho, G; Cunha, E

In spite of being a rare form of neoplasia, melanoma is the ones which occur most frequently in pregnancy. Pregnancy does not seem to aggravate the prognosis. However, the authors present the case of a woman suffering from melanoma, in which the intercurrence of pregnancy led to the development of the disease. After 32 weeks of pregnancy a living foetus was born without any symptoms of the disease, thus proving...

Data: 1970   |   Origem: Acta Médica Portuguesa

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data



Tipo de Documento



Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia