Encontrados 29 documentos, a visualizar página 1 de 3

Ordenado por Data

Estimativa do risco de traça-verde Palpita vitrealis (Rossi) amplificada por co...

Mateus, Helena; Pereira, Cândido; Cardoso, Miguel; Manteigas, Ana; Sequeira, Manuel; Figueiredo, Elisabete; Luz, João Pedro; Mexia, António

Jasmine moth population was monitored in olive groves in Cova da Beira, using traps baited with three commercial formulations of pheromone: Russell (in tricoloured funnel traps), SEDQ and Suterra (both in delta traps). Counts were carried out weekly from March to November 2010 for SEDQ’s pheromone and from September to November for Russell’s and Suterra´s pheromones. The scouts ranged among 0 and 4 insects/trap...

Data: 2012   |   Origem: Repositório da UTL

Estimativa do risco de traça-verde Palpita vitrealis (Rossi) amplificada por co...

Mateus, Helena; Pereira, Cândido; Cardoso, Miguel; Manteigas, Ana; Sequeira, Manuel; Figueiredo, Elisabete; Luz, J.P.; Mexia, António

A monitorização da população de traça-verde foi efectuada, em olivais da Cova da Beira, em armadilhas com três formulações comerciais de feromona sexual: Russell (em armadilha funil tricolor) e SEDQ e Suterra (ambas em armadilha delta). As contagens, semanais, decorreram: nas armadilhas iscadas com feromona SEDQ, entre Março e Novembro de 2010; nas armadilhas com feromona Russell e Suterra, de Setembro a Novemb...


In-service training on the development of participatory and action-oriented sex...

Vilaça, Teresa; Sequeira, Manuel; Jensen, Bjarne Bruun

Participatory action-research constituted by teachers (N=86) from 16 schools was carried out. It was aimed at investigating how teachers’ conceptions and practices change during in- -service teacher training so as to create adequate conditions in the school and implement a sexu- al education project based on the Democratic Health Education Paradigm with the use of information and communication technology. The r...


Avaliação de uma intervenção pedagógica na aprendizagem de crianças com Transto...

Pina,Ione Lima; Macedo,Luciel da Silva; Sequeira,Manuel Elbio Aquino; Silva,Iris Lima e; Cardoso,Fabrício; Pinto,Fátima Cunha; Beresford,Heron

As Políticas Públicas Educacionais no Estado do Pará são estabelecidas em consonância com a esfera federal por meio de Diretrizes que objetivam, fundamental-mente, contemplar seus educandos com um ensino equânime e democrático. Os alunos com carências muito especiais encontram guarida em intervenções planejadas e executadas como um valioso meio para preencher positivamente determinadas lacunas. Este artigo obje...

Data: 2010   |   Origem: OASIS br

ITIL nas universidades: projecto-piloto em gestão de activos de TI no ISCTE-IUL

Martins, Ricardo; Cardoso, Elsa; Sequeira, Manuel Menezes de; Borges, Henrique

A implementação do quadro de referência ITIL (IT Infrastructure Library™) no contexto académico é já uma realidade em alguns países, nomeadamente no Reino Unido e nos EUA. Este artigo apresenta a sua aplicação à gestão dos sistemas de informação e tecnologias da informação de uma universidade portuguesa: o ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL). O artigo descreve um projecto-piloto na área da ges...

Data: 2010   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Achievements of the Bologna process reforms: an integrated management and IT ap...

Velada, Raquel; Cardoso, Elsa; Antunes, Ana; Caetano, António; Bento, Rui; Aguiar, Francisco; Silva, Sílvia; Sequeira, Manuel Menezes de

In this paper we will describe a national perspective on the achievements of the Bologna Process in Portugal regarding the academic years of 2006/2007 and 2007/2008, and detail the approach followed at the Lisbon University Institute (ISCTE-IUL). The main objective of the paper is to describe the joint initiative that has been developed at ISCTE-IUL to implement a Decision Support System (DSS) that will enable ...

Data: 2009   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Apresentação Pública do Repositório do ISCTE

Amante, Maria João; Lopes, Emília; Segurado, Teresa; Sequeira, Manuel Menezes de

Data: 2007   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Zás – Aspect-Oriented Authorization Services (first take)

Zenida, Paulo; Sequeira, Manuel Menezes de; Henriques, Diogo; Serrão, Carlos

O trabalho descrito neste relatório deu origem a um artigo apresentado na conferência ICSOFT 2006. ; This paper proposes Zás, a novel, flexible, and expressive authorization mechanism for Java. Zás has been inspired by Ramnivas Laddad's proposal to modularize Java Authentication and Authorization Services (JAAS) using an Aspect-Oriented Programming (AOP) approach. Zás' aims are to be simultaneously very expres...

Data: 2006   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Zás – Aspect-Oriented Authorization Services

Zenida, Paulo; Sequeira, Manuel Menezes de; Henriques, Diogo; Serrão, Carlos

Há um relatório técnico do Centro de Informática do ISCTE, o CI-2006-01, que descreve o Zás em mais pormenor. O código do Zás pode ser encontrado no repositório do CI, em https://svn.ci.iscte.pt/. ; This paper proposes Zás, a novel, flexible, and expressive authorization mechanism for Java. Zás has been inspired by Ramnivas Laddad's proposal to modularize Java Authentication and Authorization Services (JAAS) u...

Data: 2006   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Analysis and coding of visual objects: new concepts and new tools

Sequeira, Manuel Menezes de

Video coding has been under intense scrutiny during the last years. The published international standards rely on low-level vision concepts, thus being first-generation. Recently standardization started in second-generation video coding, supported on mid-level vision concepts such as objects. This thesis presents new architectures for second-generation video codecs and some of the required analysis and coding ...

Data: 2006   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

29 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento






Recurso






Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia