Encontrados 5 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Socio-emotional competences in Portuguese youngsters: Developing of assessment ...

Pires, H.; Candeias, A. A.; Rebelo, N.; Varelas, D.; Diniz, A. M.

Social Competence (SC): ability to manage behavior, cognition and affection in order to achieve their social objectives (Waters & Sroufe, 1983). Is multifold and involve positive relationships with others; social cognition appropriate to age; deprivation of maladaptive behaviors and effective social skills (Candeias, 2001). Emotional Intelligence (EI): is a cross-section of interrelated emotional and social com...


Socio-emotional competences in Portuguese youngsters: Developing of assessment ...

Pires, H.; Candeias, A. A.; Rebelo, N.; Varelas, D.; Diniz, A. M.

In the last two decades we have seen the proliferation of assessment tools for socio-emotional competences based on self-report, that only inform us about the beliefs that respondents have about their own competences and not about their real competences. The need to overcome this kind of tools’ limitations, and develop assessment options that foster the ecological validity of collected information, encouraged t...


Capital familiar, rendimento e atitude face a língua portuguesa em alunos do 2º...

Pires, H.; Verdasca, J.; Costa, P.; Candeias, A. A.; Rebelo, N; Varelas, D.; Diniz, A. M.

A literatura refere que entre as diferentes funções básicas realizadas pela família, esta tem também o dever de assegurar que os valores da sociedade, as crenças, as atitudes, os conhecimentos, as habilidades serão transmitidos à geração mais nova. As caraterísticas do contexto familiar têm sido consideradas como variáveis com importante influência no rendimento escolar. Assim, o presente trabalho pretende ...


Sindrome de X frágil: pessoas, contextos & percursos

Franco, V.; Martins, M.; Jorge, P.; Ferreira, F.; Bertão, A.; Apolónio, A.; Pires, H.; Melo, M.; Albuquerque, C.; Cunha, M.; Carmona, C.; Costa, T.


As crianças sobredotadas: Inteligencia emocional e relações afectivas.

Franco, G.; Beja, M.; Candeias, A.A.; Pires, H.

Aborda-se o desenvolvimento da inteligencia emocional e as relações afectivas em crianças sobredotadas.


5 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data



Tipo de Documento




Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia