Encontrados 2 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

CURRICULUM AND TEXTBOOKS IN A CONTEXT OF CURRICULAR FLEXIBILITY. ANALYSIS OF RE...

Calado, Sílvia; Universidade de Lisboa, Portugal; Neves, Isabel Pestana; Universidade de Lisboa, Portugal

This study analyses the message of two textbooks of the Natural Sciences curriculum for middle school, regarding specific pedagogic characteristics. It also analyses the recontextualizing processes that transform the science curriculum message in the textbook message. The study has epistemological, psychological and sociological theoretical bases. Bernstein’s theory of pedagogic discourse is the main theoretica...

Data: 2013   |   Origem: Revista Portuguesa de Educação

Science curriculum for primary school - study of (dis)continuities in the pedag...

Silva, Preciosa; Universidade de Lisboa; Morais, Ana Maria; Universidade de Lisboa; Neves, Isabel Pestana; Universidade de Lisboa

The study is centred on the analysis of the science curriculum for primary school. The difference in the message transmitted by the curricular documents Essential Competences - Study of the Environment and Syllabus of the Study of the Environment with regard to the what and to the how of the teachinglearning process is analysed. Possible influences on teachers’ pedagogic practices are discussed. Theoretically, ...

Data: 2013   |   Origem: Revista Portuguesa de Educação

2 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor






Data


Tipo de Documento


Recurso






    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia