Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

El campo ampliado de la ilustración en contemporaneidad. Breves consideraciones...

Tavares, Paula; Mota Teixeira, Pedro; Marques, Jorge

In this paper, we return once again to the definition of illustration, combining the contributions of visual arts and graphic design. Contributing to the discussion in an open and speculative. We analyze the subject based on the theory, but also on the observed practice in contemporary times. We cross references with the higher education lecturing in the master in Illustration and Animation at Instituto Politéc...

Data: 2013   |   Origem: CiencIPCA

PERFORMANCE CAPTURE: À PROCURA DAS MELHORES TÉCNICAS E ESTÉTICAS NO CONTEXTO DA...

Alves, Paulo; Mota Teixeira, Pedro; Tavares, Paula

This paper investigates realism in character computer animation, which triggered the development of new techniques and aesthetic in spectacular cinema and contemporary culture. With the advent of motion or performing capture, animation has made possible that virtual characters or digital creatures reach higher levels in emotional acting, taking place in virtual cinematic worlds or even special effects movies. T...

Data: 2011   |   Origem: CiencIPCA

A Abstracção na Modernidade: Da origem aos efeitos objectivos

Albino, Manuel; Duarte Martins, Nuno; Mota Teixeira, Pedro

No presente artigo propomos a discussão da abstracção enquanto objecto nos diferentes discursos da Modernidade. Partimos da ideia da origem abstracta do computador, segundo a abordagem histórica de Jon Agar — o computador como reflexo da sociedade capitalista. Esta ideia poderá ser indício da natureza abstracta das instituições com maior sucesso na sociedade ocidental das últimas décadas, focandonos no conceito...

Data: 2010   |   Origem: CiencIPCA

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor







Data




Tipo de Documento



Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia