Encontrados 7 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Triquinelose humana: estudo observacional em dois grupos populacionais expostos...

Ferreira, Idalina; Martins, Susana; Reis, Tânia; Vilares, Anabela; Mendes, Alexandra; Cardoso, Susana; Costa, Maria do Céu; Gargaté, Maria João


Academic performance in blended learning in higher education

Moreira, J. António; Mendes, Alexandra

Institutions of Higher Education in Portugal face today unique challenges. Aware of the change, in general, these institutions have presented reform initiatives covering in their strategic plans new frames ofoperation, where e-learning and/or b-learning are recognized. The present study aims mainly to know the impact that b-learning and the implementation of some pedagogical models adapted to these environments...


Academic performance in constructivist learning environments supported by learn...

Moreira, J. António; Mendes, Alexandra; Almeida, Ana Cristina

Conferência realizada em Madrid, de 14-16 Novembro de 2011 ; Institutions of Higher Education in Portugal face today unique challenges. Aware of the change, in general, these institutions have been presented reform initiatives, covering in their strategic plans new frames of operation, where e-learning and / or b-learning is recognized. The present study aims mainly to know the impact that b-learning and the i...


Logic training through algorithmic problem solving

Ferreira, João Fernando; Mendes, Alexandra; Cunha, Alcino; Baquero, Carlos; Silva, Paulo; Barbosa, L. S.; Oliveira, José Nuno Fonseca

Available for individual study only. ; Although much of mathematics is algorithmic in nature, the skills needed to formulate and solve algorithmic problems do not form an integral part of mathematics education. In particular, logic, which is central to algorithm development, is rarely taught explicitly at preuniversity level, under the justification that it is implicit in mathematics and therefore does not nee...


Antecedentes, dinâmica e consequentes do desenvolvimento vocacional na infância

Mendes, Alexandra Maria Dantas de Castro Araújo

Tese de doutoramento em Psicologia (área de especialização em Psicologia Vocacional) ; Actualmente, o desenvolvimento vocacional é caracterizado como um processo de ciclo-vital, influenciado por factores pessoais e contextuais. Não obstante ser evidente que as bases da exploração e da aprendizagem vocacional se formam durante a infância, são escassos os estudos que focam os primeiros anos de vida naquele domín...


Which mathematics for the Information Society?

Ferreira, João Fernando; Mendes, Alexandra; Backhouse, Roland; Barbosa, L. S.

MathIS is a new project that aims to reinvigorate secondary- school mathematics by exploiting insights of the dynamics of algorithmic problem solving. This paper describes the main ideas that underpin the project. In summary, we propose a central role for formal logic, the development of a calculational style of reasoning, the emphasis on the algorithmic nature of mathematics, and the promotion of self-discover...


o uso de probióticos na saúde Humana : Monografia

Mendes, Alexandra Filipa Valente Coutinho

Resumo da tese: Os probióticos são microrganismos não patogénicos que, quando ingeridos, exercem um efeito positivo na saúde e fisiologia do hospedeiro. Esta monografia pretende resumir e comentar as evidências existentes dos efeitos dos probióticos em várias situações clínicas. As situações clínicas estudadas dividem-se em dois subgrupos: doenças intestinais e doenças extra-intestinais. Estes produtos apresent...


7 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento





Recurso





Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia