O currículo do curso de Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário é constituído por diferentes disciplinas, cada uma com a sua especificidade. Contudo, todas elas permitem a aquisição de um conjunto diversificado de aprendizagens que, articuladas entre si, possibilitam uma intervenção pedagógica mais eficiente. O Estágio Pedagógico é o palco onde os conhecimentos adquiridos pelas dif...
In a highly complex and dynamic sector like tourism, the current economic crisis brings to destination managers not only challenges but also opportunities. The image destinations promote to the market is a key element in the tourist decision-making process when choosing a tourism destination. This paper’s purpose is, therefore, to review and explore the destination image construct and its implications for the d...
The latest economic downturn raises new predicaments for DMO’s and stakeholders to meet their target’s needs, but it also takes to the forefront of the tourism industry the importance to assess how the tourism experiences impact on the tourists’ perceived destination image, to prevent money being loss in the wrong promotion strategies. This paper purpose is twofold: A) to review the destination image and touris...
Num sector complexo e dinâmico como o Turismo, a presente realidade económica, conduz não só a desafios como oportunidades para os gestores dos destinos. A imagem dos destinos constitui uma dessas oportunidades, visto que a promoção do destino no mercado, é um factor crítico de sucesso durante o processo de escolha por parte do turista do seu próximo destino turístico. O presente artigo visa rever e explorar o ...
To succeed nowadays, tourism destinations must differentiate and create a competitive positioning, and this can only be done by addressing and adapting to the needs of their visitors. A value-attainment construct based on tourism experiences is proposed for the product development and promotion strategy of the destination Algarve. ; To succeed nowadays, tourism destinations must differentiate and create a com...
To succeed nowadays, tourism destinations must differentiate and create a competitive positioning, and this can only be done by addressing and adapting to the needs of their visitors. A value-attainment construct based on tourism experiences is proposed for the product development and promotion strategy of the destination Algarve.
O estudo teve como objetivo realizar uma avaliação da política de educação, no Estado de Sergipe, destinadas às pessoas com deficiências, no período entre 1979 até o ano de 2001. A fonte de informação central da estrutura administrativa de Governo, foi a Secretaria de Estado da Educação, e outras instituições cujo acervo documental tivesse relação com os indicadores sociais definidos para o estudo (1-Planos, pr...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |