Encontrados 19 documentos, a visualizar página 1 de 2

Ordenado por Data

A Community-Based Study of Stroke Code Users in Northern Portugal

Moutinho, Mariana; Serviço de Angiologia e Cirurgia Vascular. Centro Hospitalar Lisboa Norte. Lisboa. Portugal.

Introduction: By 2002 Portugal had one of the highest mortality rates due to cerebrovascular diseases among the European Countries. Meanwhile, several strategies have been adopted to improve prevention and treatment in the acute phase, amongst which the Stroke Code. The purpose of this study is to describe how this measure has been used and its outcome as part of a prospective community based study of stroke/TI...

Data: 2013   |   Origem: Acta Médica Portuguesa

Simulation games as tools for integrative dynamic learning: The case of the man...

Costa, Gonçalo Jorge Morais da; Kikota, Tatiana; Magalhães, Rui; Fernandes, Silvia

Today, in order to people or organizations survive in a changing environment it is essential to adapt. Learning provided to people is a key feature for an active response since it implies acquiring knowledge, skills and competencies to cope successfully with different circumstances. Literature has focused on how digital games support education because simulators represent dynamic models of real situations; s...


Implementation of business simulation games as learning tool: an example from U...

Kikot, Tatiana; Fernandes, Silvia Brito; Magalhães, Rui; Costa, Gonçalo

Game-based learning environments in education are a valuable asset, as well as their potential benefits are unquestionable (Guillén-Nieto & Aleson-Carbonell, 2012). Yet, recent studies concerning academic achievement have reported contradictory or ambiguous findings. It is also interesting that empirical studies devoted to Management courses are not abundant and focus on: single unit courses (e.g., Edelheim & U...


Simulation games as tools for integrative dynamic learning: The case of the man...

Kikot, Tatiana; Costa, Gonçalo; Magalhães, Rui; Fernandes, Silvia Brito

Today, in order to people or organizations survive in a changing environment it is essential to adapt. Learning provided to people is a key feature for an active response since it implies acquiring knowledge, skills and competencies to cope successfully with different circumstances. Literature has focused on how digital games support education because simulators represent dynamic models of real situations; so, ...


A caminho do desenvolvimento sustentável. Implementação de um laboratório vivo ...

Magalhães, Rui Daniel da Silva

Dissertação para obtenção do grau de Mestre em Arquitetura. ; O presente Estudo deve entender-se como uma contribuição no sentido de incrementar o conceito de desenvolvimento sustentável nas diversas acções humanas, contribuição aplicada à implementação de um “Laboratório Vivo para a Sustentabilidade”. Considerando as diversas problemáticas em jogo, abordam-se as actividades humanas, o ambiente construído, as ...

Data: 2013   |   Origem: Repositório da UTL


Characterization of listeria monocytogenes isolates recovered from human clinic...

Magalhães, Rui; Ferreira, Vânia; Santos, Isabel; Almeida, Gonçalo; Teixeira, Paula


As locações - impacto contabilístico e fiscal: caso das viaturas de turismo

Magalhães, Rui Jorge Saavedra

Com a entrada em vigor do Sistema de Normalização Contabilística (SNC) o tratamento contabilístico das Locações passou a ser regulamentado pela Norma Contabilística e de Relato Financeiro (NCRF) n.º 9 – Locações, estando previstos dois tipos de locações: a financeira e a operacional. No exercício da nossa atividade profissional de Técnico Oficial de Contas (TOC) somos, muitas vezes, confrontados com as questões...


Processos de manutenção técnica de edifícios : rebocos pintados

Magalhães, Rui Pedro Pereira

Tese de mestrado integrado. Engenharia Civil (especialização em Construções Civis). Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2008



19 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data










Tipo de Documento




Recurso











Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia