Encontrados 20 documentos, a visualizar página 1 de 2

Ordenado por Data


Vantagens e desvantagens da terapêutica e hidratação subcutânea

Lopes, Ana Paula; Esteves, Rita; Sapeta, Paula

PROBLEMÁTICA: O envelhecimento populacional tendencialmente crescendo, associado ao aumento de doenças crónicas de evolução prolongada levam ao aumento significativo do número de internamentos de doentes terminais em hospitais de agudos. Este facto exige formação adequada dos profissionais de saúde para cuidar de doentes em que o intuito curativo deixa de ser a exigência. OBJETIVOS: Este estudo pretende identif...


Teaching with Moodle in higher education

Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes

Nowadays, with the use of technology and the Internet, education is undergoing significant changes, contemplating new ways of teaching and learning. One of the widely methods of teaching used to promote knowledge, consists in the use of virtual environments available in various formats, taking as example the teaching-learning platforms, which are available online. The Internet access and use of Laptops have cre...


Moodle and multiple-choice tests

Babo, Maria de Lurdes Vasconcelos; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Torres, Cristina; Lopes, Ana Paula

Multiple-Choice items are used in many different kinds of tests in several areas of knowledge. They can be considered an interesting tool to the self-assessing or as an alternative or complementary instrument to the traditional methods for assessing knowledge. The objectivity and accuracy of the multiple-choice tests is an important reason to think about. They are especially useful when the number of students t...


Multiple-choice tests: a tool in assessing knowledge

Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula; Babo, Maria de Lurdes Babo; Torres, Cristina

The purpose of this paper is to analyse if Multiple-Choice Tests may be considered an interesting alternative for assessing knowledge, particularly in the Mathematics area, as opposed to the traditional methods, such as open questions exams. In this sense we illustrate some opinions of the researchers in this area. Often the perception of the people about the construction of this kind of exams is that they are ...


Developing multiple - choice questions in mathematics

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

In this paper we wish to illustrate different perspectives used to create Multiple-Choice questions and we will show how we can improve these in the construction of math tests. As it is known, web technologies have a great influence on student’s behaviour. Based on an on-line project beginning at 2007 which has been contributing to help students on their individual work, we would like to share our experience an...


Matemática activa - moodle

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Babo, Maria de Lurdes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes

Esta sessão prática tem como objectivo explorar algumas funcionalidades da plataforma Moodle, familiarizar os formandos com a sua utilização, mostrando as suas potencialidades na elaboração de recursos educativos e a sua aplicação no processo de ensino/aprendizagem, incentivando a produção de materiais de apoio ao ensino da Matemática. Desta forma, os formandos poderão acrescentar à sua disciplina on-line uma n...


A new approach to numerical algorithms

Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Pascoal, António José


Isolamento, diferenciação e aspectos bioquímicos de células-tronco de líquido a...

Cabral,Antônio Carlos Vieira; Ângelo,Patrícia Caroline; Leite,Henrique Vitor; Pereira,Alamanda Kfouri; Lopes,Ana Paula Brum Miranda

As células-tronco mesenquimais (MSCs) são células com grande potencial de diferenciação e estão sendo recentemente introduzidas na clínica para tratamento de várias doenças. Possuem várias vantagens incluindo sua estabilidade fenotípica in vitro. OBJETIVO: isolamento das MSCs de líquido amniótico, sua expansão e a demonstração da sua capacidade de se diferenciar em células miogênicas e adipogênicas, sem alterar...

Data: 2008   |   Origem: OASIS br

O projecto matactiva no ISCAP

Torres, Cristina Maria Dias Pereira; Lopes, Ana Paula Ferreira Fernandes; Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes; Babo, Maria de Lurdes

A partir do ano 2007/2008 todos os cursos do ISCAP foram adequados ao Processo de Bolonha, o que pressupõe várias mudanças a nível dos papéis do professor e do aluno, das metodologias e da avaliação. A carga horária semanal das disciplinas da Matemática foi bastante reduzida, por isso foi necessário desenvolver novas estratégias e metodologias de apoio ao aluno. Para complementar as aulas teóricas e práticas de...


20 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento






Recurso





Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia