Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Teachers' and students' views and attitudes towards a new mathematics curriculu...

Ponte, João Pedro da; Matos, João Filipe; Guimarães, Henrique Manuel; Leal, Leonor Cunha; Canavarro, Ana Paula

The education system in Portugal is in the midst of a period of intensive reform. This paper describes the findings of a qualitative case study focusing on the views and attitudes of teachers and students participating in a pilot curriculum development programme stressing active methodologies and group work, conducted by the Ministry of Education In particular it discusses their views and attitudes about math...


O Projecto DIC: Investigações sobre a inovação curricular em Matemática

Ponte, João Pedro da; Guimarães, Henrique; Canavarro, Paula; Leal, Leonor Cunha; Silva, Albano

O Projecto DIC tem por objectivo investigar os processos de inovação curricular que decorrem nas escolas no âmbito da disciplina de Matemática, procurando compreender a sua natureza, as suas perspectivas, as suas dinâmicas, os factores que os influenciam, as suas dificuldades, as relações que mantêm com grupos e instituiuções exteriores, debruçando-se muito em especial sobre as vivências dos seus participantes ...


Students' views and attitudes towards mathematics teaching and learning: A case...

Ponte, João Pedro da; Matos, João Filipe; Leal, Leonor; Guimarães, Henrique Manuel; Canavarro, Ana Paula

This paper describes a qualitative case study dealing with the views about mathematics teaching and learning held by students of a school involved in a experience of new curricula, stressing active methodologies and groupwork. At grade 7, the students noticed important differences in the mathematics classes and welcomed them. At grade 10, students had a general positive attitude towards mathematics but did not...


3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor










Data



Tipo de Documento



Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia