Encontrados 7 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

RobTech - Task 1.1 - Survey in Computational Design

José Pedro Sousa

This report is part of the research project quot;Robotic Technologies for a Non-Standard Design and Construction in Architecturequot;, supported by the FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia. In the scope of the introductory activities of the project (T1.1, T.1.2 and T1.3), the present task surveys the current state-of-the art in computational design technologies.


RobTech - Task 1.2 - Survey in Robotic Technologies

António Paulo Moreira; Germano Veiga; José Pedro Sousa

This report is part of the research project quot;Robotic Technologies for a Non-Standard Design and Construction in Architecturequot;, supported by the FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia. In the scope of the introductory activities of the project (T1.1, T.1.2 and T1.3), the present task surveys the current state-of-the art in the application of robotic technologies in the field of architecture.


RobTech - Task 1.3 - Survey in Architectural Design and Construction

José Pedro Sousa; João Pedro Xavier; Rui Póvoas

This report is part of the research project quot;Robotic Technologies for a Non-Standard Design and Construction in Architecturequot;, supported by the FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia. In the scope of the introductory activities of the project (T1.1, T.1.2 and T1.3), the present task surveys architectural projects showing pertinent issues regarding material, formal (geometry) or construction. These...


Platforms for handling and development of audiovisual data

Horta, José Pedro Sousa

Estágio realizado na MOG Solutions e orientado por Vítor Teixeira ; Tese de mestrado integrado. Engenharia Informátca e Computação. Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2008


As TIC e a Plataforma Moodle no processo ensino aprendizagem

Soares, José Pedro; Sousa, Cláudia

O presente trabalho tem como objectivos abordar os conceitos tecnologias de informação e comunicação e a plataforma Moodle, sob o ponto de vista do processo ensino-aprendizagem. Pretendemos, inicialmente, aferir o grau de utilização e de competências técnicas no que diz respeito à população-alvo (docentes e técnicos do Colégio Novo da Maia). Posteriormente, contextualizar a sociedade actual no que se refere à u...


Parametric design as a technique of convergence

Marta Malé-Alemany; José Pedro Sousa


Hyper [D-M] process.

Marta Malé-Alemany; José Pedro Sousa


7 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor










Data





Tipo de Documento





Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia