Encontrados 31 documentos, a visualizar página 1 de 4

Ordenado por Data

Investigação em educação em engenharia: um campo emergente

Hattum-Janssen, Natascha van; Williams, Bill; Oliveira, José Manuel

Num mundo cada vez mais globalizado e em que o rápido desenvolvimento científico e tecnológico ocupa um papel central no desenvolvimento das sociedades, torna-se cada vez mais relevante discutir o perfil desejável dos profissionais de engenharia capazes de dar resposta a estes desafios, e consequentemente, discutir as processos de formação desses futuros engenheiros. No contexto internacional, estas necessidade...


Curriculum and Social Responsibility : a comparative study of perceptions of en...

Teixeira, Liliana; Morgado, José Carlos; Hattum-Janssen, Natascha van; Sánchez-Fernández, María Dolores; Caires, Susana


Responsabilidade social universitaria nos cursos de xestión e economía : os fut...

Sánchez-Fernández, María Dolores; Caires, Susana; Hattum-Janssen, Natascha van; Teixeira, Liliana; López-Portillo, Héctor; Ibarra-Torres, Kathia

As preocupacións con referencia á Responsabilidade Social (RS), foron discutidas a escala global en Rio+20, en xuño de 2012. Polo que é de gran importancia debater sobre a RS no Ensino Superior, xa que estas institucións son axentes moi influentes á hora de formar aos futuros traballadores. Neste traballo imos presentar as perspectivas dos alumnos mediante a exposición de dúas tipoloxías de estudo, cualitativo ...


Implantação da Estratégia P2BL na FE/UFJF : relato, análise e avaliação

Pinto, Danilo Pereira; Gomes, Francisco José; Carvalho, Dinis; Hattum-Janssen, Natascha van; Lima, Rui M.

The paper discuss a proposal and the implementation of active learning strategies at the Engineering College, UFJF, Brazil. These strategies, based on a hybrid approach of the Project Based Learning ‐ PjBL and Problem Based Learning ‐ PBL, are described and analyzed. Beginning with its application to a single discipline, the project evolved to include several students groups, utilizing the Electrical Engineerin...


Proceedings of the European Conference on Curriculum Studies. Future directions...

Morgado, José Carlos, ed. lit.; Alves, Maria Palmira, ed. lit.; Viana, Isabel Carvalho, ed. lit.; Ferreira, Carlos, ed. lit.; Seabra, Filipa, ed. lit.


Investigação em educação em engenharia: um campo emergente

Williams, Bill; Hattum-Janssen, Natascha van; Oliveira, José Manuel

Num mundo cada vez mais globalizado e em que o rápido desenvolvimento científico e tecnológico ocupa um papel central no desenvolvimento das sociedades, torna-se cada vez mais relevante discutir o perfil desejável dos profissionais de engenharia capazes de dar resposta a estes desafios, e consequentemente, discutir as processos de formação desses futuros engenheiros. No contexto internacional, estas necessidade...

Data: 2013   |   Origem: Repositório Comum

Responsabilidade social nos cursos de engenharia e artes : perspectivas compara...

Sánchez-Fernández, María Dolores; Hattum-Janssen, Natascha van; Caires, Susana; Teixeira, Liliana; Ibarra-Torres, Kathia; López-Portillo, Héctor

As preocupações com a Responsabilidade Social foram, em junho de 2012, debatidas à escala global pelo Rio+20. Urge debater a problemática da Responsabilidade Social (RS) no Ensino Superior, pois as instituições de Ensino Superior são agentes privilegiados no que diz respeito à sedimentação da importância da temática junto dos alunos. As áreas de Engenharia e Arquitetura / Design são fulcrais para a criação de u...


Social responsibility in engineering curricula

Hattum-Janssen, Natascha van; Sánchez-Fernández, María Dolores; Caires, Susana; Khan, Sheila

Corporate Social Responsibility (CSR) is a concept related to the need for companies to be not only competitive but also sustainable and refers to and the relationship of the company with its social and environmental surroundings, including labour issues [1]. CSR is also gaining attention within Higher Education, being related to a wide range of activities taking place at universities, especially the environmen...


Peer feedback : quality and quantity in large groups

Hattum-Janssen, Natascha van; Fernandes, João M.

Providing peer feedback is an activity that does not only support the receiver of the feedback in his or her learning process, it is also useful for those who provide feedback, as they have to critically analyse the work or performance of colleagues [1]. Apart from the specific contents of peer feedback comments, the quantity and the diversity of peer feedback in comparison with the quantity and diversity of te...


A comparative study of teachers´ perceptions of design-based learning

Gómez Puente, Sonia M.; Hattum-Janssen, Natascha van; Campos, Luiz Carlos de

Design-based learning (DBL) is an instructional approach in which students gather and process theoretical knowledge while working in the design of artifacts, systems and innovative solutions in project settings. In the context of secondary education, DBL has been used as an educational form to teach sciences. However, there is little investigated empirically about the characteristics of design-based learning in...


31 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento




Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia