No âmbito da década 2005-2014 proclamada pela UNESCO para a Educação para o Desenvolvimento Sustentável (EDS), realizou-se um diagnóstico que teve como principais objetivos conhecer o tipo de projetos, temáticas e intervenientes da Educação Ambiental (EA) em Portugal, a partir de dois inquéritos de âmbito nacional — um aplicado a um vasto leque de organizações não-escolares estatais, privadas e associativas e o...
Tese de doutoramento, Ciências Sociais (Sociologia Geral), Universidade de Lisboa, Instituto de Ciências Sociais, 2011 ; As linhas programáticas saídas da Cimeira da Terra (CNUAD, 1992), como se procurará tornar claro nas páginas seguintes, pressupõem que num determinado território (para o que nos interessa aqui, um município) a confluência de estratégias de implementação do desenvolvimento sustentável e de go...
Environmental education (EE) emerged in Portugal as an organized field of collective action about 30 years ago. At this time of the return to democracy, major social and environmental changes had begun to occur. Yet, after 30 years of EE, together with significant improvements in the education system and curricula, the real impacts of these mostly voluntary and aggressive efforts aimed at preparing future citiz...
The aim of this study was to identify, characterise, collect and systematise data on initiatives of environmental education in Portugal. Currently, there is no integrated governmental program on environmental education in this country, but only unrelated voluntary initiatives. Although surveys indicated a growing concern by young people on environmental issues, systematic studying on the issue was lacking. The ...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |