O presente estudo teve como objetivo conhecer a perceção da qualidade do serviço e da satisfação de sócios no fitness bem como os seus possíveis contributos para o papel do gestor. Foram recolhidos dados, em dois ginásios na cidade de Porto Alegre no Brasil, com o instrumento SERVPERF para a qualidade do serviço e o modelo de Henning-Thurau para a satisfação, ambos medidos numa escala tipo-Likert 5-p...
Doutoramento em Motricidade Humana na especialidade de Ciências do Desporto. ; Este estudo tem como objetivo perceber a influência do posicionamento, expectativas, bem-estar e satisfação, no comportamento de retenção de sócios no fitness. Foram recolhidos dados numa Rede nacional de fitness, com uma amostra de 2 250 sócios, e o tratamento estatístico efetuou-se através de análise descritiva e análise inferenci...
Este estudo tem como objetivo perceber a influência do posicionamento, expectativas, bem-estar e satisfação, no comportamento de retenção de sócios no fitness. Foram recolhidos dados numa Rede nacional de fitness, com uma amostra de 2250 sócios, e o tratamento estatístico efetuou-se através de análise descritiva e análise inferencial. No estudo inferencial utilizou-se a análise fatorial com extração em componen...
Este estudo tem como objetivo perceber a influência do comportamentos dos consumidores na retenção de sócios no fitness. Foram recolhidos dados numa Rede nacional de fitness, com uma amostra de 2250 sócios, e o tratamento estatístico foi realizado no software SPSS Statistics (v.19.0) através de análise descritiva e inferencial. Na análise descritiva recorreu-se a medidas de localização, dispersão e ...
The objective of this study was to understand how positioning, expectations, well-being and satisfaction influence membership retention in fitness clubs in Portugal. We tried to answer the following question: To what extent do the positioning, perception of the service attributes by the members; the expectations, what is expected from a certain service; the well-being, pleasant being of body and mind; and the s...
The aim of this study was to assess the chronic adaptations (anthropometrics, body composition, physiologic) of the middle-aged women participating in a head-out aquatic exercise program for 26 weeks. Twenty-three healthy middle-age female subjects participated in a head-out aquatic exercise program (26 weeks, two sessions per week, and 40 minutes per session). Data was collected before starting the program (pr...
Physical activity is no longer seen only as leisure but it also became a need to wellbeing, health promotion, stress reduction and obesity combating (Tharrett & Peterson, 2006). Other reasons are added, which are related to harmony, body cult, aesthetics, ageing delay and emotional rebalance. Gyms and Health Clubs (GHC) have tried to understand their consumers so as to gain better members (Green, 2005) - those...
The present study aims to find out to what extent the perception that the members have from gyms and health clubs (GHC) contributes to the retention and/or dropout, through specific variables of positioning. It tries to go beyond the exclusive study of quality, searching for a set of dimensions and indicators of positioning as important factors for retention and dropout.
Nowadays there are several scientific researches about factors that encourage intention to renew and consequently promote retention. Alexandris, Zahariadis, Tsorbatzoudis & Grouios (2004) consider expectations and the influence of satisfaction in retention with Murray and Howat (2002). Green (2005) focuses on motivation for the participation and commitment in physical activity. Bodet (2006) mentions that the qu...
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