Encontrados 28 documentos, a visualizar página 1 de 3

Ordenado por Data

3D virtual environments' generation

Gomes, Tiago Emanuel Oliveira

Dissertação de mestrado em Engenharia Informática ; The development and testing of ubiquitous environments (places enhanced with sensors, public displays and personal devices) usually presents high costs, both due to the need to acquire specific hardware (sensors, displays, etc.), and the need to use, or even to build, a space wherein the physical system will be implemented. Consider, for example, the impact o...


ClimaWin : an intelligent window for optimal ventilation and minimum thermal loss

Pinto, Sandro; Castro, Tiago; Brito, Nuno; Gomes, Tiago M.; Tavares, Adriano; Mendes, José A.; Cabral, Jorge

In this paper the ClimaWin concept is introduced. The ClimaWin project's main goals are to improve both indoor air quality and the energy efficiency of new and refurbished buildings, through the use of novel green smart windows. Generally, in order to improve windows' energy efficiency better insulation materials are used in windows frames and glasses. However, this approach leads to a severe deterioration of i...


Developing serious games with the APEX framework

Gomes, Tiago Emanuel Oliveira; Abade, Tiago; Harrison, Michael D.; Silva, José L.; Campos, J. Creissac

APEX was developed as a framework for the prototyping of ubiquitous computing (ubicomp) environments. In this paper we explore its role as a platform for developing serious games. In particular we describe the Asthma game which is aimed at raising awareness of Asthma triggers among children. The game is designed to stimulate a healthier life-style for children with ashma.


Avaliação de ambientes ubíquos na plataforma APEX

Abade, Tiago; Gomes, Tiago Emanuel Oliveira; Silva, José L.; Campos, J. Creissac

Este artigo descreve a avaliação de um ambiente ubíquo utilizando a APEX, uma plataforma de prototipagem rápida de ambientes ubíquos que permite que os utilizadores naveguem num mundo virtual, podendo experimentar muitas das funcionalidades da solução e do design proposto.


Desenvolvimento de jogos educativos na plataforma APEX : o jogo da asma

Gomes, Tiago Emanuel Oliveira; Abade, Tiago; Silva, José L.; Campos, J. Creissac; Harrison, Michael Douglas

plataforma APEX foi desenvolvida para a prototipagem de ambientes de computação ubíqua. Neste artigo exploramos a sua aplicabilidade ao desenvolvimento de Jogos Sérios. Ou seja, jogos que para além de uma componente lúdica, possuem uma componente instrutiva e formativa. Em concreto, descrevemos o Jogo da Asma. Um jogo que pretende chamar a atenção das crianças para os factores causadores de ataques de asma, bem...


Plano diretor da iluminação pública do Município de Matosinhos

Gomes, Tiago André Fernandes

Tese de mestrado integrado. Engenharia Electrotécnica e de Computadores. Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2012


Avaliação de configurações de sistemas de produção

Gomes, Tiago Ramos Duarte

Estágio realizado no INESC e orientado pelo Eng.º Paulo Jorge da Rocha e Eng.º Silva Sá Marques ; Tese de mestrado integrado. Engenharia Electrotécnica e de Computadores. Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2008


Comportamento ao impacto a baixa velocidade de laminados de epóxido/fibra de vi...

Dias, Dinis Gomes Tiago Simões

Estágio realizado no INEGI e orientado pelo Eng.º P. J. R. O. Nóvoa ; Tese de mestrado integrado. Engenharia Mecânica. Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2009


Aplicação de uma ferramenta de modelação hidrológica em contínuo na gestão de r...

Gomes, Tiago Filipe Guimarães

Tese de mestrado integrado. Engenharia Civil (especialização em Hidráulica). Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. 2008


The pedagogical potential of MMOG : an exploratory study including four games a...

Gomes, Tiago; Carvalho, Ana Amélia Amorim

The increasing complexity experienced by electronic games, began to demand a greater cognitive effort from their players. This has fostered some capacities in its players that could be used in teaching and learning. This chapter describes an exploratory study with two phases: the first one analyses four MMOG (Ikariam, OGame, Gladiatus and Metin2) and its pedagogical potential related to the development of probl...


28 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento






Recurso






Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia