Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Implantação da Estratégia P2BL na FE/UFJF : relato, análise e avaliação

Pinto, Danilo Pereira; Gomes, Francisco José; Carvalho, Dinis; Hattum-Janssen, Natascha van; Lima, Rui M.

The paper discuss a proposal and the implementation of active learning strategies at the Engineering College, UFJF, Brazil. These strategies, based on a hybrid approach of the Project Based Learning ‐ PjBL and Problem Based Learning ‐ PBL, are described and analyzed. Beginning with its application to a single discipline, the project evolved to include several students groups, utilizing the Electrical Engineerin...


Aprendizagem ativa na disciplina Eficiência Energética : um experimento metodol...

Pinto, Danilo Pereira; Gomes, Francisco José; Carvalho, Dinis; Hattum-Janssen, Natascha van; Lima, Rui M.

Engineering education is an always present subject, correlated with the technology and production basis development. Active learning and engineering education are closely related areas, as the engineer is educated for designing solutions for real world problems demanding technical knowledge, skills and attitudes. Considering the educational process, some areas exhibit multidisciplinary characteristics and knowl...


O problema do carteiro chinês, algoritmos exatos e um ambiente MVI para análise...

Gomes,Marcos José Negreiros; Coelho Júnior,Wiler Rodrigues; Palhano,Augusto Wagner de Castro; Coutinho,Emanuel Ferreira; Castro,Gerson Alves de

Apresenta-se um estudo geral sobre o Problema do Carteiro Chinês (PCC), nas versões simétrica, orientada e mista, do ponto de vista dos algoritmos exatos até então publicados sobre o assunto. Para apresentar as soluções exatas das versões do problema, foram utilizadas as implementações exatas dos algoritmos de Sherafat (dos casos orientado e misto) com adaptações, e de Edmonds & Johnson (do simétrico) adapt...

Data: 2009   |   Origem: OASIS br

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia